[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2021\/05\/04\/asteorid-earth.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2021\/05\/04\/100x73\/asteorid-earth.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2021\/05\/04\/asteorid-earth.jpg","size":"53.01","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]

NASA provela simulaciju udara asteroida na Zemlju

NASA je prošle sedmice provela simulaciju scenarija za koji se nadamo da ga nikada nećemo doživjeti. Simuliran je pad asteroida na Zemlju, te način na koji bi se mogli odbraniti od njega, odnosno, pokušati odbraniti od njega. Rezultati simulacije nisu ohrabrujući za čovječanstvo, jer se pokazalo da u roku od šest mjeseci od kada je asteroid otkriven pa do njegovog udaca, naučnici nisu uspjeli pronaći rješenje s kojim bi se spriječio udar te je jedino rješenje bila evakuacija od područja udarca.

Na ovaj eksperiment može se gledati kao na veliko upozorenje jer, u slučaju nekog sličnog scenarija, nemamo učinkovit način odbrane od prijetnji iz svemira, te sve što nam ostaje jeste nada da se svemirski objekti neće približiti Zemlji.

Simulacija u kojoj je sudjelovalo više naučnika trajala je četiri dana, pri čemu su tokom prvog dana vježbe uočili do tada nepoznati asteroid koji su nazvali 2021PDC. Asteroid je uočen 19. aprila, kada je NASA izračunala da postoji mogućnost od oko pet posto da udari u Zemlju, pri čemu je određen i datum udara - 20.oktobra.

Sljedeći dan vježbe naučnici su se prebacili na 2. maj, kada se pokazalo da bi se njihova najgora strahovanja mogla ostvariti. Nakon pomne analize asteroida, zaključili su da će sigurno udariti u našu planetu i to negdje na području istoćne Europe ili Sjeverne Afrike.

Tada su počeli razmišljati i o načinima na koji bi se mogli obraniti od ove svemirske opasnosti. Jedan od prijedloga bio je poslati svemirski brod koji bi pokušao uništiti asteroid ili ga barem skrenuti s kursa, no zaključili su kako, s trenutačnim mogućnostima i tehnologijama, za tako složenu misiju jednostavno nemaju dovoljno vremena. Razmišljali su i o gađanju asteroida nuklearnim oružjem, no kako nisu znali njegove dimenzije, pitanje je koliko bi takva obrana bila učinkovita.

Treći dan simulacije u eksperimentu skočili su na posljednji dan juna, kada su objavljene nove prognoze o mjestu udara asteroida. Naime, naučnici su predviđali da bi 2021PDC mogao udariti negdje oko Njemačke, Austrije, Češke, Slovenije i Hrvatske, a dan poslije mjesto udara definirano je preciznije. Područje između Njemačke, Austrije i Češke bi bilo vjerovatnije, pri čemu bi se oslobodila velika količina energije, kao pri eksploziji velike nuklearne bombe.

S obzirom na to da nikakva obrana od asteroida ne bi bila moguća, sve što je preostalo jest evakuirati mjesta udara asteroida i nadati se da će napraviti što manju štetu.