[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/04\/26\/l-a0c4bdfa681b507a2f6906ce48df1ea8.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/04\/26\/100x73\/l-a0c4bdfa681b507a2f6906ce48df1ea8.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/04\/26\/l-a0c4bdfa681b507a2f6906ce48df1ea8.jpg","size":"39.84","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Vijesti / Svijet

Bečki Institut za medicinsku genetiku - Nova studija istražuje anomalije ljudskog embrija

Nova studija istraživačkog tima Medicinskog univerziteta u Beču pruža dublji uvid u početne faze razvoja ljudskog života. Otkrića pružaju osnovu za daljnja istraživanja s ciljem boljeg razumijevanja uzroka anomalija u razvoju ljudskog embrija.

U Institutu za medicinsku genetiku na Medicinskom univerzitetu u Beču nalazi se jedan od rijetkih laboratorija u svijetu koji može stvoriti modele ljudskih embrija, tzv. embroide.

Korištenjem embroida, koji su nedavno postali dostupni, a koji se ne mogu razviti u dijete, istraživačima je sada omogućeno rekonstruisanje i istraživanje najranijih faza razvoja ljudskog života.

Tim istraživača, predvođen genetičarem Markusom Hengstschlägerom, uspješno je rekonstruisao najranije embrionalne faze koristeći model iz matičnih stanica, te na taj način opisao membranu koja obavija embrij, a membrana je odgovorna za organizaciju ćelija embrija, omogućavajući mu kontrolisan rast.

Skoro svaki drugi ljudski embrij suočava se s anomalijama u razvoju, što može rezultirati nemogućnošću usađivanja embrija u maternicu ili pobačajem.

Pored faktora vezanih za majku ili genetičkih promjena embrija, postoji pretpostavka da anomalije mogu imati ulogu i u ćelijskom poretku i morfologiji embrija.

Uzroci ovakvih anomalija do sada nisu bili potpuno razjašnjeni, posebno zbog ograničenja u istraživanju iz etičkih razloga, što je zakonom zabranjeno u mnogim državama svijeta, uključujući i Austriju.

U studiji objavljenoj u vodećem svjetskom časopisu u oblasti razvojne biologije Developmental Cell uspješno je pokazano da sam model ljudskog embrija proizvodi membranu koja ga obavija, bez koje ne može preživjeti, i koja je odgovorna za oblikovanje i stabilnost, te za organizaciju ćelija embrija.

Naučnici su među hiljadama gena ljudskog organizma identifikovali gen Oct4 kao ključni faktor za nastanak i razvoj te bazalne membrane.

Mnoge bolesti ljudskog organizma imaju svoje korijene u ranim fazama embrionalnog razvoja. Međutim, još uvijek se malo zna o tome jer je ta rana faza razvoja ljudskog života do sada bila potpuno nedostupna istraživanju, prenosi Ured Grada Beča  Sarajevu.