Sve više govora mržnje, nacionalizma, vršnjačkog nasilja među djecom pokazatelj je da se bavimo posljedicama, a ne uzrocima. Roditelji, pedagozi u nedostatku vremena, čini se, to i ne primjećuju blagovremeno. U kakvom ambijentu i atmosferi odgajamo djecu?
Najprije neprimjereno skandiranje između škola fudbala iz Splita i Srbije, a potom i napad huligana iz Sarajeva na roditelje mladih nogometaša FK Zvezdara iz Beograda. Policija je odradila svoj dio posla. Ali ono što su se svi zapitali - jeste u kakvoj atmosferi danas odgajamo svoju djecu?
- Živimo u lošem ambijentu, loš politički ambijent, loši međunacionalni odnosi i ukupno društvo je konfliktno. Naravno da u tome važnu ulogu ima i porodica i obrazovanje i, naravno, imamo problema i u tim institucijama- kaže sociolog Drago Vuković za BHRT.
Zbog svega toga bavimo se posljedicama, a ne uzrocima. Govor mržnje, nacionalizam, vršnjačko nasilje, sve su to pojave sa kojima se susreće današnje društvo, a najviše djeca, koja to usvajaju. Polazna tačka za sve, osnovna ćelija društva - porodica.
- Mi smo, ne samo po tome šta govorimo svojoj djeci, mi smo njihovi prvi učitelji po modelu, oni najbolje oponašaju nas, posmatrajući nas, i moramo prihvatiti da smo mi kao roditelji odgovorni za to što smo proizveli i ovaj ili onaj oblik ponašanja naše djece jeste naše ogledalo- ističe Elma Dulić, profesorica u Prvoj gimnaziji u Sarajevu za BHRT.
Elma je profesor u Prvoj gimnaziji, u direktnom kontaktu je sa srednjoškolcima i ističe da je važan faktor u odrastanju, osim onog što naučimo kod kuće i izbor škole i odnos pedagoga prema djeci. Bitno je, kaže, ukoliko se uoče problemi, reagovati na prvu. Ipak, još teži posao je pedagozima u osnovnoj školi, ističe naš sagovornik. Živimo u svijetu haosa, kako društvenih, tako socijalnih i ekonomskih prilika. Ogroman je pritisak na porodici, ali i učiteljima koje je, nažalost, biroktarija učnila sve manje odgajateljima.
-Ministarstvo nam daje u zadatak, birokratske poslove, postali smo pisari, a sve manje imamo priliku da budemo odgajatelji i pedagozi u školama, jer se ne možemo posvetiti, jer nemamo vremena- kaže Saudin Sivro, predsjednik Sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja KS.
Obrazovni sistem bi trebao učiniti sve da nam djeca budu sretna i odgajana u zdrave ličnosti, ali jasno je - sam sistem je zakazao. Čekati ne smijemo, kažu pedagozi, da neko preuzme odgovornost i da politička situacija nameće mišljenja i interese.
-Svi trebamo pojedinačno, svako u svom pozivu, djelovati pozitivno i pokušavati učiniti sve, da se djeca zaštite, pa i nas same od svih tih uticaja, kroz zajedničke razgovore, suradnju i da prepoznamo opasnost prije nego se realizira u stavarnosti- kaže Snježana Šušnjara, profesorica na Filozofskom fakultetu UNSA.
A stvarnost djeci u velikoj mjeri oblikuju polupismena lica na društvenim mrežama, gdje su neizbježni nasilni obrasci ponašanja ili nacionalizam. Sve to nerijetko prenose svojim kućama, školama, sportskim terenima.
Jesmo li već zakasnili?
Komentara: 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.