Bosanci i Hercegovci nisu baš navikli na ekstremno ljutu hranu, a ta odlika meksičke kuhinje odskače od bosanskohercegovačkih tradicionalnih okusa. Uprkos tome, nekoliko zanimljivih bh. proizvođača odlučilo se poigrati sa našom tolerancijom na ljutinu, pa su uzgojili čak i Carolinu Reaper, drugu najljuću papriku na svijetu, saopćio je USAID FARMA II projekt.
Prvi bh. ljuti brend, Ljutko, nastao je u saksijama bulevarskog balkona u Tuzli, a kreirali su ga Fatima i Dinko Ratajc 2015. godine. Bilo je potrebno puno truda i pažnje da se ljute papričice uzgoje u saksijama, a još više hrabrosti da se saksije zamjene otvorenim poljem. Njihov trud, predanost i ljubav rezultirali su začinjenim meksičkim, mediteranskim, azijskim i fermentiranim organskim proizvodima.
TuZbasco sosove, koje fermentiraju sa bijelim lukom duže od sto dana, morate probati. Ako ipak želite biti hrabri usudite se probati Zlotvor sos, za čiju bazu se koristi vatrena Carolina Reaper. Merak, Mangup, Babuka, Bandit i Ćejf samo su neki od dodatnih Ljutko sosova, dok je njihov asortiman proizvoda modernih okusa mnogo širi, i itekako vrijedan degustacije, navodi se u saopćenju.
Prije nepunih godinu dana, u Banjoj Luci se rodila još jedna ljuta priča, Chilli Pop's. Ova zanatska proizvodnja ljutih pikanterija svoje sirovine uzgaja na obroncima planine Kozare, gdje već u februaru papričice počinju klijati, dok prvi zreli plodovi ranih sorti dolaze u drugoj polovini jula. U svom bogatom asortimanu imaju sosove koji su kombinacija voćnih i ljutih okusa, poput sosova sa višnjama ili suhim šljivama. Kreator ovih pikantih okusa je Dragan Popović, koga podržava njegova cijela porodica, a koja se brzo pretvorila u prave ljutomane. Svakako isprobajte njihov sos Krajiška ljutica koji je kombinacija paprika Trinidad Moruga i Habanero, ili sosove Borovica i Narandžero, ukoliko više volite azijske okuse.
Mnogo je prednosti koje nam pružaju ove ljute papričice, a najvažnije od svega je da nas čine sretnima, jer dokazano uzrokuju lučenje hormona sreće, serotonina i endorfina. Ukoliko se odlučite provjeriti ovu tvrdnju neka vaš izbor budu Chilli Pop’s i Ljutko, jer su oni prava Hrana Gurmana, stoji u saopćenju.
Sweden/USAID FARMA II projekt provodi kampanju Hrana Gurmana s ciljem da pomogne malim proizvođačima visokokvalitetne hrane u BiH da se nose sa negativnim ekonomskim efektima pandemije Covid-19, pomažući im da povećaju prodaju i stvore veću bazu kupaca.
Komentara: 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.