[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/11\/22\/l-397c27a8b513c016c88d3abbe6597265.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/11\/22\/100x73\/l-397c27a8b513c016c88d3abbe6597265.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/11\/22\/l-397c27a8b513c016c88d3abbe6597265.jpg","size":"82.09","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Život / Kultura

'Ekfrastičke teme' otvorene zvucima Straussa i Telemanna

U koncertnoj sali "Cvjetko Rihtman" u Sarajevu održan je prvi koncert u sklopu projekta "Ekfrastičke teme" koji se realizuje drugu godinu zaredom s ciljem afirmacije umjetničke muzike kroz kreativno povezivanje različitih umjetničkih formi.

Na koncertu je nastupio duo "Strings Attached Sinfonietta" u sastavu: violinistkinja Alma Dizdar i pijanistkinja Zerina Šabotić. Izvođenjem djela Richarda Straussa i Georga Philippa Telemanna, umjetnice su publici priredile muzičko putovanje kroz dvije epohe koje su značajno oblikovale istoriju klasične muzike – barok i kasni romantizam.

Koncert je započeo izborom iz ciklusa Dvanaest fantazija za violinu solo (TWV 40:14–25) Georga Philippa Telemanna, čiji su zvuci unijeli čistoću i formalnu eleganciju barokne estetike. Alma Dizdar izvela je četiri fantazije: Fantaziju br. 1 u B-duru, koja otvara ciklus optimističnim tonom, Fantaziju br. 3 u f-molu, obilježenu introspektivnom dramatičnošću, Fantaziju br. 2 u G-duru, pastoralnog šarma, te vitalnu Fantaziju br. 5 u A-duru. Ove fantazije otkrivaju Telemannovu sposobnost spajanja tehničke virtuoznosti i izražajnog potencijala, postavljajući ih među najvažnija djela za solo violinu barokne ere.

U kontrastu s baroknim karakterom Telemannovih djela, drugi dio koncerta donio je bogatstvo harmonija i emotivnu širinu romantizma kroz Sonatu za violinu i klavir u Es-duru, op. 18 Richarda Straussa. Kompozicija, nastala u ranom stvaralačkom periodu ovog istaknutog predstavnika kasnog romantizma, svjedoči o njegovom geniju. Djelo se ističe tehničkom virtuoznošću, bogatim harmonijama i izražajnom melodikom. Allegro ma non troppo osvaja razigranim dijalogom između violine i klavira, dok Improvisation: Andante cantabile donosi introspektivnu liričnost. Finalni stav, Finale: Andante - Allegro, završava sonatu energičnim ritmičkim uzletom i tehničkom briljantnošću, pružajući publici impresivan doživljaj.

Poseban segment projekta posvećen je ekfrastičkom dijalogu između muzike i književnosti. Inspirisan sinoćnjim koncertnim izvedbama, kritičar i urednik Vladimir Arsenić u narednom periodu kreirat će književni osvrt, otkrivajući nove slojeve značenja kroz ekfrastički tekst, saopćeno je iz Udruženja "Strings Attached Sinfonietta".

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!