[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/04\/26\/zeleno-svjetlo-semafor.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/04\/26\/100x73\/zeleno-svjetlo-semafor.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/04\/26\/zeleno-svjetlo-semafor.jpg","size":"61.89","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Život / Nauka i tehnologija

Vozači ne tolerišu čekanje na zelenom svjetlu i postanu nervozni već nakon 3 sekunde

Anketa britanske organizacije za pomoć na cesti (RAC) provedena na 2498 vozača u Ujedinjenom Kraljevstvu pokazuje kako 46 posto vozača smatra da ne smiju proći više od tri sekunde od 'paljenja zelenog' do kretanja vozača.

RAC je zbog toga izrazio zabrinutost za sigurnost u saobraćaju, nastanak čepova te zagađenja zraka koje uzrokuju vozači koji presporo reaguju.

Oko 17 posto ispitanika kazalo je da često ne uspiju proći kroz zeleno svjetlo zbog vozača ispred njih koji ne reaguju pravovremeno. Oko tri četvrtine (64 posto) tvrdi da je na zelenom svjetlu moralo čekati i po više od 10 sekundi.

Pokazalo se da muškarce sporost pri kretanju nervira više nego žene (50 posto u odnosu na 41 posto).

Oko trećine (35 posto) ispitanika kazalo je da mogu podnijeti ako nekome treba između četiri i šest sekundi, a sedam posto ispitanika po tom je pitanju vrlo opušteno te su odgovorili da mogu čekati koliko god treba.

Glasnogovornik RAC-a Simon Williams kazao je da se sve više od tri sekunde može činiti kao vječnost kad pokušavate proći semafor, pogotovo jer na nekima zeleno svjetlo traje samo 15 sekundi.

- Čekanje ozbiljno smanjuje broj vozila koja mogu proći prije nego li se upali crveno svjetlo, zbog čega se stvaraju čepovi, te je moguće da se povećava zagađenost zraka - dodao je.

- Previše vozača iz nekog razloga ne obraća dovoljno pažnje na događanja oko sebe kad čekaju u koloni pred semaforom - kazao je Williams.

Osim što produžuje vrijeme vožnje, ovo može utjecati i na sigurnost u saobraćaju, pogotovo kad vozači naglo krenu jer su kasno primijetili promjenu svjetla, zbog čega ni ne provjere retrovizore kako bi se uvjerili da mogu krenuti.

Više bi vozača moralo paziti na semafor, umjesto da za to vrijeme odlutaju u mislima, ili čak nezakonito koriste mobitele. Zaista, čepovi koji se stvaraju zbog kasnog reagovanja na zeleno svjetlo na semaforu predstavljaju problem i u Bosni i Hercegovini, naročito u vremenu kada se ljudi vraćaju sa svojih poslova. 

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!