[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/11\/23\/c-pexels.png","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/11\/23\/100x73\/c-pexels.png","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/11\/23\/c-pexels.png","size":"696.99","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Život / Nauka i tehnologija

Nova studija ima odgovor: Zašto vjerujemo naučnicima?

Međunarodni tim istraživača, pod vodstvom Univerziteta u Pittsburghu i uz učešće Univerziteta u Beču, otkrio je intelektualnu skromnost kao ključni faktor koji utiče na povjerenje u nauku. Prema rezultatima studije, naučnici koji otvoreno priznaju granice svog znanja i spremni su prilagoditi svoja stajališta u svjetlu novih dokaza, doživljavaju se kao daleko pouzdaniji te su njihove preporuke bolje prihvaćene.

Tim psihologa, uključujući Ninu Vaupotič s Univerziteta u Beču, proveo je anketu i niz online eksperimenata s više od 2.000 učesnika iz SAD-a. U ovim istraživanjima testirane su različite osobine naučnika kako bi se utvrdilo koje od njih grade povjerenje.

Tokom eksperimenata, učesnicima su predstavljeni naučni tekstovi napisani na tri različita načina: s naglašenom intelektualnom skromnošću, s nedostatkom iste, ili s neutralnim pristupom. Tekstovi sa visokim stepenom skromnosti koristili su izraze poput: "Dr. Moore ne oklijeva priznati kada nešto ne zna" ili "Dr. Moore mijenja svoj stav kada se pojave suprotni dokazi".

Rezultati su bili jasni: učesnici su naučnike u tekstovima sa visokim stepenom skromnosti ocijenili kao vjerodostojnije, spremnije su prihvatali njihove preporuke i tražili dodatne informacije o datoj temi.

Zanimljivo je da je pozitivni efekat intelektualne skromnosti bio prisutan u različitim naučnim disciplinama poput medicine, klimatskih istraživanja i psihologije. "Najveće povjerenje su gradili naučnici koji otvoreno priznaju svoje granice znanja," ističe Nina Vaupotič.

Ova studija pokazuje da je intelektualna skromnost ne samo poželjna osobina, već i ključni alat za jačanje povjerenja u nauku. U vremenu kada je tačno informisanje i donošenje odluka na osnovu naučnih činjenica od kritičnog značaja, naučnici bi mogli ostvariti veći uticaj ako pokažu spremnost na prilagođavanje.

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!