[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/11\/08\/l-cbeb71ca269dc5bed3fec0871fa10e90.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/11\/08\/100x73\/l-cbeb71ca269dc5bed3fec0871fa10e90.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/11\/08\/l-cbeb71ca269dc5bed3fec0871fa10e90.jpg","size":"88.19","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Život / Okoliš

Vazduh u Banjoj Luci jutros najzagađeniji u BiH, struka ima nekoliko prijedloga za zdraviju sredinu

Vazduh je prema mjerenjima jutros u 7 časova nezdrav na području Banje Luke, gdje je indeks kvaliteta vazduha iznosio 187. Time je vazduh u Banja Luci jutros najzagađeniji u BiH - podaci su koje objavljuje Eko akcija na svojoj web stranici. 

 

Biljana Lubarda, prof. dr. na Prirodno-matematičkom fakultetu Banja Luka, Katedra za ekologiju, kaže da su zagrijavanje prostora zimi i saobraćaj glavni zagađivači vazduha u Banjoj Luci.

-Poboljšanje kvaliteta vazduha se može postići uz promjenu navika, drugačiji način grijanja i s povećanjem zelenih površina, naročito četinara koji mogu da apsorbuju izduvne gasove - kazala je Lubarda za Fenu.

Po njenom mišljenju, način da se postigne bolji kvalitet vazduha, ne samo u Banjoj Luci, već u cijeloj BiH i okruženju, jeste centralizovan sistem grijanja.

-Pojedinačna kućna ložišta predstavljaju problem za sve gradove jer sva naseljenja mjesta u zimskom periodu koriste različite vrste energeneta - ugalj, drva, pa čak se spaljuje i komunalni otpad. Tako se emituje velika količina zagađujućih materija što šteti kvalitetu vazduha - upozorava Lubarda.

Na koji način postići centralizovan sistem grijanja je pitanje koje, kako kaže, zahtjeva rad i ekspertizu drugih stručnjaka.

- Recimo, da li imamo dovoljno biomase za zagrijavanje prostora tako velikih gradova kao što je Banja Luka i koja se širi - ističe ona.

Osim toga, kako navodi, Banja Luka, kao i drugi gradovi BiH i okruženja, ima veliki problem zagađivanja po pitanju saobraćaja, što je, po njenom mišljenju, ozbiljniji problem.

- Gradovi koji vode računa o kvalitetu životne sredine u potpunosti gase saobraćaj privatnim automobila u centru jer je tu velika koncentracija ljudi i favorizuje se korištenje gradskog prevoza, bicikla i drugih vidova prevoza. Mi se vozimo u autu po jedno. Kao narod smo malo neracionalni po pitanju resursa, a onda u jednom trenutku sebi postavljamo pitanje zašto nam je sredina tako zagađena - napominje Lubarda.

Na kraju preporučuje povećanje zelenih površina u urbanim dijelovima, posebno četinarskih vrsta.

-One su u stanju da apsorbuju dio gasova, zagađenja, tako da kao biolog mogu da kažem da svaki grad treba da ima svoja pluća, velike parkove koji će s brojnim drvećem doprinijeti smanjenju zagađenja - zaključuje Lubarda.

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!