Krajem maja u Japanu tradicionalno počinje sezona aukcija poljoprivrednih proizvoda. Iako je ostatak svijeta već naviknut na astronomske cijene koje na pijacama dostižu pojedini primjerci tune, a nerijetko se radi o višemilionskim dolarskim ciframa, ovogodišnji hit bile su „Yubari King“ dinje. Samo dvije ove dinje, koje su dobile naziv po gradu iz kojeg potiču, prodate su za rekordnih 45.600 dolara (oko 77.000 KM) na pijaci u Sapporu.
Unikatnost i posebnost Yubari dinja počinje svakako već sa samim biranjem sjemena koje se sadi u stakleniku. Čim procvjetaju, farmeri uklanjaju subparke, a one najljepše cvjetove oprašuju ručno kistom. Kada počnu da se razvijaju plodovi, preživjet će samo najjači. Farmeri uklanjaju sve zametke i ostavljaju samo najbolji plod sa svake biljke, tako da tokom rasta ne mora da se bori sa drugima za hranljive materije.
Kako dinje sazrijevaju, odabrani plodovi dobijaju još posebniji tretman. Uzgajivači vezuju konopac oko svojih stabljika tako da ne padaju prije nego što budu spremni za žetvu, a svaku lozu obrezuju na istu visinu. Plodovi se ukrašavaju crnim šeširom u obliku stošca, koji ih štiti od opekotina od sunca. Svako pojedinačno voće dobija i posebnu masažu. Obučeni u bijele rukavice, farmeri svakom voću pružaju „brisanje lopte“, kako to naziva web-stranica Sembikiya, najveći snabdjevač voćem u Japanu, naročito onim koji se smatra „luksuznim“.
Navodno, trljanje voća pomaže da se formira u savršenu sferu i promovira ljepšu „mrežu“ na kori.
- Vjerujem da je to najintenzivnija metoda od svih uzgoja dinje po cijelom Japanu - pojasnio je uzgajivač Masaomi Suzuki, za BBC. - Mi to zovemo Shizuoka metodom. Na drugim mjestima to rade drugačije i dobivaju višestruke dinje iz svake loze. Ali ovo zahtijeva daleko najviše napora.
Suzuki dodaje kako on i njegova porodica nikada nisu zajedno proveli odmor jer neko uvijek treba da bude tamo i pazi na žetvu.
Kada su plodovi spremni za jelo, Sembikiya je izuzetno izbirljiva o tome koje će voće prodavati. Svako voće procenjuje na zaokruženost, zamršenost, slatkoću i miris. Samo oko tri odsto bilo koje žetve će se smatrati da ima dovoljno visok kvalitet, a tek nekoliko odabranih dinja će se zaista naći na policama. Karakteristične su po slatkoći i narandžastom pulpu.
Poklanjanje voća kao dio kulture
S obzirom da pojedini voćni plodovi u Zemlji izlazećeg sunca dostižu cijene u visini novog automobila, postavlja se pitanja šta je uzrok tome?
Naime, dok se u većini drugih zemalja voće koristi kao svakodnevna grickalica te nerijetko dijeli sa kolegama i drugima, u Japanu je voće generalno dosta skuplje nego u ostatku svijeta. Međutim, to je djelimično povezano i sa religijskim razlozima jer je tradicija da budisti ostavljaju plodove kao prinos bogovima pa je ta praksa dovela do toga da se grupa hrane smatra simbolom poštovanja, navodi CNN. Davanje poklona je važan dio japanske kulture - bilo za šefa, za domaćina ili kao zahvalnicu - a plodovi su čest izbor za prikazivanje statusa.
Komentara: 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.