Američki proizvođač automobila Ford objavio je danas kako u naredne tri godine u Evropi, tačnije u Njemačkoj i Velikoj Britaniji, planira ugasiti oko 4000 radnih mjesta što čini čak 14 posto ukupnog broja evropskih zaposlenika te kompanije. Ovo je samo posljednji primjer koji pokazuje razmjere kolapsa automobilske industrije u Evropi.
S obzirom na značaj ovog sektora i u privredi Bosne i Hercegovine, za komentar o trenutnom stanju smo zamolili Armina Hodžića, voditelja Grupacije automobilske industrije (GAI) pri Privrednoj komori Federacije BiH.
- Prošlog mjeseca sam bio na sajmu IZB, to je sajam koji Volkswagen organizuje za svoje dobavljače svake dvije godine. Razgovarao sam sa mnogim ljudima iz VW, a čak je i VW po prvi put imao svoj štand. Spustio se na nivo dobavljača i direktno razgovara s njima. Sa druge strane, sajmovi su generalno promjenili format. Više nema toliko izlaganja dijelova već se više izlažu nove tehnologije i inovacije. Ali kada to sve apliciramo na BiH, moram priznati kako nemam informacija o nekim velikim smanjenjima narudžbi odnosno komponenti koje rade bh. firme – kaže Hodžić za portal Starbih.ba.
On ističe kako su bh. firme na vrijeme disperzirale tržište i nisu više ograničene na samo jednog dobavljača.
Napominje i kako je trend koji je bio prisutan tokom i poslije pandemije da se ide jako brzo u elektrifikaciju u zadnje vrijeme poprilično usporio čime je automatski i našim kompanijama produžen segment poslovanja kojim su do sada bavili.
- U principu, za sada, u BiH nema nekih velikih posljedica. Međutim, želim da istaknem da ovaj pad u evropskoj autoindustriji nije vezan za Kineze već se i period eksploatacije vozila produžio na zapadu. To je jedan od važnijih razloga smanjenja proizvodnje vozila kao i duži eksploatacioni vijek polovnih vozila. Primjera radi baš u VW prije pandemije je bio trend da njihovi zaposlenici poslije šest ili 12 mjeseci zamijene vozila za nova i gdje su zapravo korišteni kao testeri. Međutim, poslije je to produženo na dvije godine, a sada se već govori o tri do pet godina. To sve baš i nema pretjerane veze sa Kinezima jer oni uglavnom ulaze na tržište električnih vozila, a proces elektrifikacija se sada baš i ne razvija brzinom kojom se to očekivalo. Postoje, dakle, brojni razlozi koji su uticali na smanjenje proizvodnje u ovom sektoru što je onda posljedično dovelo i do brojnih otpuštanja radnika u Evropi – navodi Hodžić.
Prema njegovim riječima, kada su bh. kompanije u pitanju neki rokovi jesu produženi, možda i neke količine nisu iste, ali, generalno, situacija u ovom sektoru u BiH zasad nije alarmantna uz napomenu kako su se i naše firme na vrijeme počele prilagođavati nakon pandemije.
Na kraju treba spomenuti kako u automotiv industriji u BiH radi oko 100 kompanija sa oko 12 hiljada uposlenih, uz promet od 800 do milijardu maraka godišnje, iako nema podataka za ovu godinu.
- Nažalost, postoji problem i sa prikupljanjem podataka jer automotiv nije zaveden kao podsektor metalske indsutrije u BiH, a s obzirom na to da uključuje nekoliko različitih industrija, nije lako doći do tačnih podataka – kaže naš sagovornik.
(Foto: www.freepik.com).
Komentara: 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.