[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/03\/26\/l-8759584cb0ef97ce8ae0319314304201.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/03\/26\/100x73\/l-8759584cb0ef97ce8ae0319314304201.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/03\/26\/l-8759584cb0ef97ce8ae0319314304201.jpg","size":"219.23","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Vijesti / Regija

Hrvatski građani planiraju više potrošiti na putovanja - istraživanje

Hrvatski građani ove godine planiraju na putovanja potrošiti više nego lani, pokazalo je uz ostalo novo globalno istraživanje Mastercarda, koje je u Hrvatskoj obuhvatilo oko 500 ispitanika, od ukupnih oko 16 tisuća u svijetu.

 

Istraživanje o promjenama u preferencijama potrošača vezanim uz iskustva provedeno je početkom siječnja ove godine, a od ukupnog uzorka oko 14 tisuća bilo je iz 20 europskih zemalja, među kojima je i Hrvatska, dok su ostali iz Australije, Brazile, Kine i i SAD-a.

"Istraživanje pokazuje snažan interes potrošača iz Hrvatske i cijele Europe za kreiranje nezaboravnih trenutaka", komentiraju iz Mastercarda Hrvatska, podsjećajući da se to ove godine 'poklapa' s velikim globalnim i europskim sportskim događanjima, glazbenim turnejama i filmskim festivalima

Hrvatski potrošači, prema istraživanju, planiraju povećati izdatke te ih 61 posto želi više putovati i potrošiti na putovanja.

Za glazbene festivale i koncerte njih 42 posto planira potrošiti više, a za gastronomskih doživljaje njih blizu 40 posto, a čak 73 posto ih smatra da je novac utrošen na iskustva uvijek vrijedan.

S druge strane, 11 posto ispitanih u Hrvatskoj reklo je da ove godine planira smanjiti potrošnju na sva ta iskustva.

Istraživanje pokazuje i da se 36 posto od ukupno ispitanih odlučuje za tzv. uravnotežen pristup i da jednako troše i na materijalna dobra i iskustva, a 32 posto ih preferira prije svega iskustva, u čemu zdravlje i dobrobit te dijeljenje s iskustva s prijateljima i obitelji najviše kod njih utječe na odluku o ulaganju tj potrošnji na iskustva.

I u Europi je, prema istraživanju, devet od deset ispitanika reklo da namjerava trošiti više na iskustva u 2024. u odnosu na 2023., a gotovo 80 posto ih vidi veliku vrijednost u trošenju na takve aktivnosti, dok ih oko 30 posto i posebno izdvaja sredstva za iskustva u sklopu svojih financijskih planova, prenosi Hina.

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!