Glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća Danko Petrin za istragu o uzrocima pada nizozemskog zrakoplova u subotu na Maloj Kapeli pokrenuo je, nakon očevida, i postupak međunarodne suradnje, koji je, kako je rekao za Hinu, propisan međunarodnim pravilima.
"Inicijalnu obavijest poslao sam istražnim tijelima u Nizozemsku, kao zemlju registracije, u SAD, zemlju proizvodnje zrakoplova, Europskoj agenciji za sigurnost zračnog prometa (EASA), Europskoj komisiji i Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo", rekao je Petrin i dodao da je takav postupak propisan međunarodnim pravilima.
Inicijalna obavijest sadržava prve i osnovne podatke što se, kada i kako dogodilo te se na temelju nje očekuje da će ta istražna tijela ponuditi suradnju.
“Pojedina od tih tijela mogu, ako ustanove da je potrebno, imenovati akreditiranog predstavnika, koji je onda nama glavna pomoć u istrazi za njihovu stranu”, rekao je Petrin i objasnio kako to znači da će ta osoba u svojoj zemlji prikupiti potrebne podatke za hrvatske istražitelje.
Uspostavit će se komunikacija među tijelima tih država, što su propisani procesi kojih se treba držati. Te istrage ne traju dugo, ali zbog svega rečenog, to ipak zahtijeva određeno vrijeme.
Što se Hrvatske kontrole zračne plovidbe tiče, Petrin je od nje zatražio podatke, radarski zapis i komunikaciju s pilotom tijekom leta ne bi li se, kako je rekao, dobio “odgovor na pitanje o razlozima promjene rute leta jer se zrakoplov na letu od Maribora do Pule nije trebao naći iznad Kapele”.
To znači da kontrola treba preslušati tonske zapise svojih razgovora s pilotom, prevesti ih i kompletirati sa svim podatcima o letu, što u pravilu ne traje dugo, ali zahtijeva određeno vrijeme te nije poznato kad će se znati odgovori.
Tijela poginulih na obdukciji, izvlačenje olupine odgođeno
Tijela poginulog pilota i putnika na obdukciji su, čekaju se rezultati, a posebno, kako je jučer nakon očevida rekla zamjenica karlovačke županijske državne odvjetnice Irena Golubić Rajković, kako bi se DNK analizom utvrdio i broj poginulih i njihov identitet te točno vrijeme i uzrok smrti jer su u požaru zrakoplova potpuno izgorjeli.
Olupina zrakoplova još je pri vrhu Malog Makovnika na Maloj Kapeli, gdje je zrakoplov pao. Plan je bio da se helikopterom podigne, prenese i uskladišti, ali, kako Hina doznaje u karlovačkoj Policijskoj upravi, ona se neće izvlačiti, nego kad se za to ispune uvjeti.
Prema Petrinovim riječima, zrakoplov Cirrus SR 20 je kvalitetan manji zrakoplov, ali ne ultralaki koji može služiti za školovanje pilota. To nije komercijalni, nego sportsko-rekreativni, jednomotorni četverosjed, sačinjen od kompozitnih materijala, a ne od lima, što je i razlog više da se zapalio i izgorio, prenosi Hina.
Komentara: 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.