USAID-ov projekt razvoja održivog turizma (Turizam) je u okviru Sarajevo Business Foruma (SBF) u saradnji sa BBI bankom organizovao panel “Moć turizma u podsticanju ekonomskog rasta” koji je okupio eminentne međunarodne stručnjake iz oblasti turizma, poslovne ljude i savjetnike, te predstavnike vlada i kompanija.
U trenutku kada BiH doživljava rast broja posjeta i povećanu potrebu za smještajnim kapacitetima panelisti su govorili o najboljim međunarodnim praksama i razmatrali lokalne inicijative za pokretanje ulaganja u turizam, rast i razvoj te industrije u BiH s ciljem pozicioniranja zemlje kao globalno konkurentne turističke destinacije i održivog razvoja.
USAID u okviru projekta ulaže 20 miliona dolara u turistički sektor u BiH, podsjetila je uime USAID-a Dobrila Vukmanović.
- Kada smo počeli da dizajniramo ovaj projekt nismo bili svjesni da ćemo se suočiti sa pandemijom. U to vrijeme turizam je imao rastući trend, broj turista je bio u porastu i zabilježeno je 1,4 miliona noćenja. Tokom pandemije bile su potrebne hitne intervencije i nastojali smo pomoći sa kovid protokolima i dobijanjem oznake SafeTravel destinacije. Naš fokus danas je bio kako privući investitore jer turisti počinju da se vraćaju u našu zemlju i mi smo skoro na istom nivou, po broju turista, kao što je bilo 2019. godine - navela je Vukmanović.
Sada je, kako je dodala, pitanje kako pružiti kvalitetnu uslugu, kako ljude koji dolaze ovdje učiniti sretnim, da ostanu duže i da se ponovo vrate u našu zemlju, te koje su to naše prednosti u smislu konkurentnosti i šta je to jedinstveno što možemo da ponudimo. Posebna pažnja na panelima posvećena je javno-privatnom partnerstvu, infrastrukturi, kao i obrazovanju kadrova u ovom sektoru.
- Želimo da postignemo održivi turizam, da kreiramo radna mjesta, posebno za žene i mlade ljude koji bi trebalo da ostanu ovoj zemlji i da se pokaže koliko mi možemo pozitivnih stvari da donesemo – istakla je Vukmanović.
Direktor USAID-ovog Projekta razvoja održivog turizma u BiH Ibrahim Osta, koji je moderirao panelom, podsjetio je projekt podržava napore cijele države za razvoj turističkog sektora i jačanje konkurentnosti zemlje kao turističke destinacije. Turizam u BiH je strateški sektor, a nastoji se dovesti što više turista, omogućiti njihov duži boravak i veću potrošnju. USAID, kako je dodao, posebno podržava segment radne snage koja će pružiti svjetskim turistima najbolju uslugu.
Anita Mendiratta, specijalna savjetnica generalnog sekretara UN WTO, naglasila je značaj Sarajevo Business foruma i ovog skupa za sektor turizma.
- Stalno čujemo povratak na staro, nema povratka na staro, vraćamo se i gradimo nešto novo u turizmu. Drago mi je što su organizatori SBF obratili pažnju na razvoj turizma i bitno je što se fokusiraju na cjelokupan razvoj turizma u svim njegovim dimenzijama od društvenog preko ekonomskog i kulturnog. Investicije u turizam moraju biti dugoročne i u tom smislu bitna je saradnja na nivou cijelog svijeta kako bi se podržala održivost turizma – naglasila je Mendiratta.
Govoreći o trendovima globalno, zatim u Evropi i BiH David Goodger, direktor kompanije Tourism Economics, putem Zooma je rekao da očekuju da vide oporavak kada je riječ o međunarodnim putovanjima.
- Do 2024. godine očekujemo da se vratimo na nivo kakav je bio 2019. godine, prije pandemije. Do 2019. godine rast je bio visok i on se može dostići i prevazići - kazao je Goodger dodajući da očekuje da će u trogodišnjem periodu dominirati putovanja radi odmora u odnosu na poslovna, ali da se i tu vidi oporavak.
Miloš Milovanović, rukovoditelj za analizu i istraživanje kompanije GainingEdge, koja se bavi konsultacijama u kongresnom biznisu, odnosno poslovnom turizmu, govoreći o mogućnostima BiH i Sarajeva da se promoviše kao destinacija za konferencije i poslovne goste, naglasio je da postoji veliki potencijal, te da ima prostora za ulaganje i saradnju.
Joseph Ruddy, stručnjak za garanciju kvaliteta i razvoj ljudskog kapitala, rekao je da je potrebno zadržati radni kadar koji odlazi u druge zemlje. Bosna i Hercegovina, kako je dodao, ima potencijal za uspostavljanje „huba“ za edukaciju radne snage u sektoru turizma.
Jedan od panelista izvršni direktor Islamskog turističkog centra iz Malezije Mohamed Razip Hasan naglasio je značaj ovakvih skupova kao priliku da podjele svoja iskustva, i tu su, kako je rekao da pruže podršku u izgradnji kapaciteta, promoviranju brenda i marketingu.
- Postoji zaista veliki potencijal, a ono što BiH treba da uzme u obzir jeste da treba da kreira dobru sliku o svojoj zemlji. Imate prelijepu prirodu, dugu i bogatu istoriju, odličnu hranu, dakle treba da se fokusirate na razvoj gastronomskog turizma, kao i kulturno-istorijskih sadržaja kao elemenata turističke ponude. Trebate da stvarate jednu vrijednost kod turista koja će omogućiti privlačenje investicija i ne možete niti da zamislite koja bi to bila konačna cifra kada govorimo o investicijama - naveo je Razip Hasan.
Alen Elliot Merschen, partner u kompaniji MMGV, ocjenio je da da ovo zapravo odlično vrijeme za razvoj turizma jer postoji toliko potražnje koja nije mogla biti ispunjena tokom pandemije
- A posebno je odlično vrijeme za turizam izvan velikih gradova. Ono što smo vidjeli u nekoliko proteklih dana jeste da je ovo destinacija spremna za idući korak i da je riječ o destinaciji koja može privući najprije regionalne, ali i turiste iz cijelog svijeta. Svi moraju da sarađuju jer je to jedini način da turizam napreduje – kazao je Merschen.
Član Izvršnog odbora Trgovinske i privredne komore Bahreina Jawad Al Hawaj je rekao da veliki broj privrednika iz Bahreina učesvuje na Sarajevo Business Forumu.
- Vjerujemo da su pred nama velike prilike za uspostavljanje jake i stabine veze između Bahreina i Bosne i Hercegovine i tu smo da podržimo poslovne veze u svim sektorima. Turizam je jedan od najvažnijih sektora, pogotovo u zemlji kao što je Bosna i Hercegovina koja ima prelijepe planine, rijeke i zelenilo - istakao je Al Hawaj.
Kroz razgovor o najboljim međunarodnim praksama i predstavljanje najsavremenijih globalnih inicijativa, kako je zaključeno, USAID nastavlja podržavati rad BiH na razvoju turizma kao jednog od ključnih privrednih sektora, otvarajući time i nove prilike za zapošljavanje u BiH.
Komentara: 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.