Dr. Almir Peštek, profesor na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu, kao konsultant je surađivao na preko 130 projekata i ekspert je iz područja destinacijskog menadžmenta o čemu će govoriti na konferenciji Apriori Turizam 2019. U intervjuu donosimo preduslove za razvoj destinacije, potencijale BiH, trenutno stanje u turističkom sektoru kao i prijedloge za efikasnije upravljanje na dugoročnu korist svih nas.
Destinacija je dinamičan koncept i zahtijeva strateški i disciplinarni pristup
„Razvoj turizma zahtijeva sistemski i holistički pristup, strateško planiranje i integraciju interesnih grupa u donošenje odluka. Destinacija je dinamičan koncept i zbog toga planiranje, upravljanje i kontrola razvoja destinacije zahtjevaju strateški i interdisciplinarni pristup. Participacija interesnih grupa, a naročito lokalne zajednice, pravilo je pri razvoju destinacija i proizvoda, kao i provođenju turističkih aktivnosti. Pozicioniranje na tržištu zavisi od spremnosti lokalnih aktera da zajednički rade i doprinose razvoju destinacije“ rekao je dr.Peštek ukratko na pitanje što podrazumijeva razvoj turizma.
„Destinacijski menadžment je kontinuirani proces u kojem turistički sektor, javna uprava i ostali subjekti usmjeravaju razvoj destinacije s ciljem ostvarivanja zajedničke željene vizije destinacije i rezultat je holističkog uključivanja različitih sektora, grupa, učesnika i partnera koji zajedničkim radom, svaki iz svoje perspektive, realizuju zajedničke ciljeve pojedine destinacije“ istaknuo je o temi koju će detaljno obraditi na konferenciji Apriori Turizam 2019.
„Generalno, glavna uloga destinacijskog menadžmenta trebala bi biti da nadgleda razvoj i implementaciju kreirane strategije turizma na bazi potreba učesnika iz javnog i privatnog sektora. Između ostalog, destinacijski menadžment se bavi i razvojem i upravljanjem brendom destinacije“ dodao je.
BiH ima izniman potencijal – ključ uspjeha je u efikasnom upravljanju
„Turizam je deklarativno razvojna šansa BiH, ali dosadašnja situacija pokazuje da se destinacijama kao cjelinom i samim tim i razvojem turizma nije efikasno upravljalo. Bez obzira na rastući broj dolazaka tokom posljednjih godina, razvoj turizma je rezultat organskog rasta i inicijative uglavnom privatnog sektora koji nastupa na tržištu samostalno s malim stepenom integracije. Turističke organizacije su se uglavnom bavile i bave promotivnim aktivnostima što čini samo dio očekivanih aktivnosti“ odgovorio je dr.Peštek na pitanje u kojem bi se smjeru BiH trebala razvijati.
„BiH ima puno toga što može ponuditi turistima i ima izuzetan potencijal za razvoj raznih vidova turizma baziranih na specifičnim potrebama turista (kulturni, istorijski, gastro, zdravstveni, outdoor, avanturistički, eko, ruralni, itd). Treba imati na umu da potencijal kojim raspolaže BiH imaju i druge zemlje i destinacije“.
Po T&T indexu BiH je na 113. od ukupno 136 mjesta
O tome kako je BiH rangirana u turizmu naglasio je: „Najbolja ilustracija je pozicija na T&T indeksu Svjetskog ekonomskog foruma gdje zauzima 113. mjesto od 136 zemalja i nalazi se daleko iza zemalja regije. Sve dosadašnje aktivnosti rađene su ad-hoc, parcijalno i nesistemski.
T&T je sintetički indeks koji inkorporira više oblasti. Za poboljšanje rejtinga T&T indeksa potrebno je:
„Kada se govori o regiji, BiH bi se u svom razvoju mogla ugledati na Sloveniju koja je dobar primjer strateške orijentacije u razvoju turizma“ rekao je.
Pripremljena je strategija brendiranja Kantona Sarajevo
„Kanton Sarajevo je pripremio strategiju brendiranja KS. To je jedna od početnih faza u razvoju strateškog pristupa razvoju turizma koja će omogućiti razvoj i pozicioniranje brenda KS kao poželjne i atraktivne turističke destinacije“ rekao je o projektu na kojem je surađivao u proteklom periodu. Dodao je kako bi strategija brendiranja trebala u kombinaciji s ostalim strateškim i razvojnim dokumentima turizma pomoći u kreiranju konzistentnog imidža, unapređenju efikasnosti turističkih aktivnosti i efikasnosti destinacijskog menadžmenta.
Komentara: 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.