[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/05\/31\/l-785dfbd140f6c445b6ad1bc2bbf74512.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/05\/31\/100x73\/l-785dfbd140f6c445b6ad1bc2bbf74512.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/05\/31\/l-785dfbd140f6c445b6ad1bc2bbf74512.jpg","size":"60.04","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Politika / Regija

Transparentnost Srbija: Vladajuća stranka i dalje u najpovoljnijem položaju

Monitoring predizborne kampanje koji je provela Transparentnost Srbija pred lokalne izbore 2. lipnja pokazao je da se ništa nije promijenilo u odnosu na izborne uvjete u prosincu prošle godine, a da je vladajuća stranka i dalje u najpovoljnijem položaju, kako financijski tako i po zastupljenosti u medijima.


Kako je u četvrtak rekao programski direktor Transparentnosti Srbija Nemanja Nenadić, nesrazmjer između izbornih aktera dodatno je povećan.

"Vlast je u velikoj prednosti, a onda parlamentarne stranke koje ipak dobivaju novac iz proračuna", rekao je Nenadić na konferenciji za novinare, prenosi Beta.

Dodao je da je kampanja bila veoma kratka, ali će njezina vrijednost biti približno 60 posto vrijednosti parlamentarne kampanje.

Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić dominirao je kampanjom, a promovirana je teza da nije vrijeme za lokalne teme, već za jačanje nacionalnog narativa pričom o Rezoluciji o Srebrenici, Kosovu ili "srpskom gradonačelniku".

Vučić se na stranačkim mitinzima pojavljivao kao predsjednik Srbije, a članovi vlade vodili su intenzivnu funkcionersku kampanju.

Na naslovnim stranama novina od 7. svibnja predsjednik Srbije Aleksandar Vučić pojavio se 167 puta, a od toga je čak 148 puta predstavljen u pozitivnom svjetlu, rekao je Zlatko Minić iz Transparentnosti Srbije.

Ostali s izborne liste SNS-a bili su na naslovnicama 93 puta, 82 puta pozitivno, dok je od aktera opozicije najčešće pisano o kandidatima liste "Biram borbu", 24 puta, ali u 14 primjera negativno.

Kada je riječ o financiranju kampanje, interesantno je da je nova kampanja počela, a da još nije završena kontrola izvješća s prethodnih izbora, kao i da su svi stari problemi i dalje neriješeni, uključujući i preporuke ODIHR.

Procjena ukupnog iznosa izdvajanja iz proračuna lokalnih samouprava za izbore 2024. je 1,4 milijuna eura, a prošle godine je iz proračuna za financiranje parlamentarne kampanje izdvojeno 9,7 milijna eura.

Ostalo je nejasno kako će vladajuća koalicija podijeliti troškove po gradovima i općinama, jer se kampanja vodi objedinjeno za sve izbore preko nacionalnih medija, a u financijskim izvješćima neće biti prikazani troškovi na primjer, prenosa mitinga, promocija kroz aktivnosti državnih i lokalnih organa.

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!