[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/10\/18\/xh.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/10\/18\/100x73\/xh.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/10\/18\/xh.jpg","size":"75.49","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Sport

Red Bull priznao postojanje spornoga mehanizma, ali i negirao ilegalno korištenje

Dobro upućeni izvori poput Autosporta otkrili su da su se proteklih tjedana vodile rasprave između nekoliko momčadi i FIA-e oko zabrinutosti da je jedna momčad možda pronašla pametan način za prilagodbu visine prednjega kraja bolida između kvalifikacija i utrke, donosi MaxF1.net.

FIA je rekla da iako ‘nisu primili nikakve naznake da bilo koja momčad koristi takav sustav’, ‘implementirali su proceduralne prilagodbe [od VN SAD-a] kako bi osigurali da se razmak prednjega ruba podnice ne može lako mijenjati’.

Ali Red Bull je naknadno potvrdio da njihov bolid ima takav mehanizam, ali da kad se bolid jednom sastavi više ga nije moguće koristiti odnosno nije moguće kršiti parc ferme pravila između kvalifikacija i utrke.

Mogućnost podizanja i spuštanja prednjega praga podnice, čak i za nekoliko milimetara, između kvalifikacija i utrke donijela bi primjetnu prednost budući da bi se tako mogla optimizirati udaljenost od tla za uvjete kad je u bolidu malo ili puno goriva, posebno jer su trenutni bolidi izuzetno osjetljivi na udaljenost od tla kada je riječ o performansama.

Izvori sugeriraju da su natjecatelji na VN Singapura bili upozoreni na spekulacije da Red Bull ima način za prilagoditi visinu prednjega nosača središnjega ruba podnice, u koji se u horizontalnoj ravnini često smješta balast zbog svoje niske pozicije na bolidu, promjenom postavki na komponenti u području dostupnom iz kokpita.

To je otkriveno tako što je Red Bull morao objaviti detalje dizajna tog elementa na FIA-inim serverima kao dio pravila koji se odnose na dijelove otvorenoga koda.

Pretpostavlja se da je ovaj uređaj imao niz postavki koje je mehaničar mogao podesiti kako bi promijenio visinu od tla.

Izvođenje ove radnje bilo bi dopušteno tijekom treninga tako da sama komponenta nije izvan pravila, ali bi bilo ilegalno ako bi se promjene izvršile pod parc ferme uvjetima koji počinju od kvalifikacija i traju do utrke.

Tijekom vikenda na stazi Marina Bay vodili su se razgovori između momčadi zabrinutih oko ove teme i FIA-e kako bi utvrdili kako dalje.

Nakon tih razgovora, jasno je da je FIA razgovarala s Red Bullom prije utrke u Singapuru kako bi osigurali da ne rade ništa loše.

Red Bull je demantirao da je učinio bilo što nepoželjno i inzistira na tome da se uređaj ne može mijenjati nakon što je bolid sastavljen.

“Da, postoji, iako je nedostupan nakon što je bolid potpuno sastavljen i spreman za vožnju”, rekao je jedan neimenovani zaposlenik iz Red Bullove momčadi.

“U brojnoj prepisci koju imamo s FIA-om, ovaj dio je iskrsnuo i dogovorili smo plan za dalje.”

izvor;Sport klub

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!