[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/12\/22\/kelsey-chance-tah2ca-bl5g-unsplash.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/12\/22\/100x73\/kelsey-chance-tah2ca-bl5g-unsplash.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/12\/22\/kelsey-chance-tah2ca-bl5g-unsplash.jpg","size":"70.60","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Vijesti / Hronika

„Nokaut-kapi“ postaju sve veća opasnost za žene

Gradske vlasti austrijske prijestolnice pokrenule su marketinšku kampanju protiv raširene upotrebe nokaut-kapi poznatih i kao droga za silovanje ili tečni ekstazi. Cilj je podsticanje civilne hrabrosti i zajedničko djelovanje protiv nasilja nad ženama.

u-becu-nema-mjesta-nasilju-nad-zenama-c-pid-votava.jpg

Kada je u pitanju upotreba nokaut-kapi u 2020. godini u glavnom gradu Austrije je prijavljeno 20 slučajeva, u 2021. godini oko 40, dok je u ovoj godini broj znatno porastao, a i broj neprijavljenih slučajeva je posebno visok.

Opasno kod ovih kapi je što nemaju miris i ukus kada se pomješaju sa pićem. Utoliko je važnije voditi računa o svom piću, o sebi i drugima.

Počinioci koji su uglavnom muškarci sipaju narkotike u piće svojih žrtava, uglavnom žena, sa ciljem da ih učine bespomoćnim. To se događa na proslavama, u barovima, klubovima, na koncertima ili školskim ekskurzijama. Prvi simptomi su početna euforija i iznenadna pojava vrtoglavice i mučnine. Često slijede poteškoće u percepciji, svojevrsno stanje transa, nedostatak volje i ograničena pokretljivost pa čak i nemogućnost kretanja.

Do 15. novembra na telefonskoj liniji za hitne slučajeve u Beču koja je otvorena 24 sata je obavljeno 60 konsultacija.

„Želimo da probudimo ljude i apelujemo da obrate pažnju na sve što se dešava oko njih, da reaguju i pomognu. Zaposleni na liniji za pomoć su uvijek na raspolaganju žrtvama nasilja ili svjedocima koji žele da pomognu“, izjavila je Kathrin Gaal, zamjenica gradonačelnika Beča i članica bečke vlade zadužena za pitanja žena.

nokaut-kapi-kampanja-2-pid-votava.jpg

Kampanja gradskih vlasti koja će trajati mjesec dana obuhvata spotove na televiziji i društvenim mrežama, poruke na bilbordima i plakate na tramvajima.

(Foto:  (c) PID/ Votava)

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!