Gradonačelnik Mostara Mario Kordić početkom tjedna boravio je Rimu gdje se sastao s direktorom Opera Romana Pellegrinaaggi monsinjorom Remom Chiavarinijem kojom prigodom je izrazio uvjerenje kako će doći do uspostave zračne veze između Mostara i Italije.
"Nadamo se da će uspostavljanje ove veze otvoriti vrata još brojnijem dolasku talijanskih hodočasnika u svetište u Međugorju, koje je od Zračne luke u Mostaru udaljeno svega 20-ak kilometara", kazao je gradonačelnik Kordić naglasivši kako je nova gradska vlast u Mostaru uspjela još više unaprijediti međunacionalne i međureligijske odnose, priopćeno je iz Grada.
Kordić je istaknuo kako su njihove želje učiniti sve što je u njihovoj moći kako bi se potpomogao ostanak mladih ljudi u Mostaru i Bosni i Hercegovini, s naglaskom na autohtone Hrvate katolike kao jednog od tri konstitutivna naroda u BiH.
"Uspostavljanjem zračne veze, talijanski hodočasnici bit će u mogućnosti doći na brži i lakši način, bez potrebe dvostrukih graničnih kontrola i duge vožnje autobusima iz susjedne Republike Hrvatske. Međugorje, koje je jedno od najpoznatijih rimokatoličkih marijanskih hodočasničkih odredišta u svijetu, godišnje posjeti više od milijun turista iz više od stotinu zemlja svijeta. Od tog broja, njih 70 posto su takozvani stacionirani gosti, odnosno gosti koji borave dva, tri ili više dana u Međugorju. Već dugi niz godina upravo su talijanski hodočasnici najbrojniji posjetitelji ovog svetišta", istaknuo je gradonačelnik.
Podsjetio je kako je u završnoj fazi ostvarenje strateškog partnerstva s jednom od najuspješnijih niskotarifnih kompanija u svijetu, kompanijom Wizz Air.
U sklopu spomenutog partnerstva, planirano je povezivanje Zračne luke Mostar s najmanje jednim, a moguće i više odredišta u Italiji, što će značajno pojednostavniti dolazak hodočasnika do Međugorja.
Wizz Air trenutačno ima sedam baza u Italiji, a to su Bari, Catania, Milan, Palermo, Rim, Napulj i Venecija.
Počevši od kolovoza ove godine, letovi za Mostar biti će mogući iz nekog ili nekih od spomenutih gradova. Planirano je da u početku ti letovi traju minimalno dok traje sezona vjerskih hodočašća, s mogućnošću produljenja i na cijelu godinu ako zanimanje bude zadovoljavajuće.
"U vremenu prije pandemije, broj putnika u Zračnoj luci Mostar bio je na razini od oko 70.000 na godinu uz primjetan trend rasta. Većinu tih putnika prevozio je Mistral Air upravo s područja središnje i južne Italije. Nakon obustave redovnih i charter letova i odluke vlasnika spomenutog prijevoznika o isključivom usmjeravanju na cargo operacije, nastala je određena praznina na ovom tržištu", kazao je Kordić.
Dodaje kako su putnici sa spomenutog tržišta većinom bili međugorski hodočasnici i oni su zadnjih nekoliko godina na svoje odredište dolazili preko obližnjih zračnih luka u Hrvatskoj, prvenstveno preko Splita i Dubrovnika.
"Ovom prilikom vas molimo da nam pomognete u promociji i oglašavanju ovih zračnih linija te da potpomognete u njihovom punjenju. Ako ste u mogućnosti, zamolio bih vas da svojim autoritetom pokušate utjecati na ostale turoperatore i turističke agencije kako bi se ovi letovi promovirali i u konačnici zaživjeli, jer će njihova popunjenost u ranim fazama odigrati ključnu ulogu za njihovu daljnju održivost. Jedini način da dugoročno održimo spomenuto strateško partnerstvo s Wizz Airom je da popunjenost letova bude zadovoljavajuća, što bi donijelo koristi za sve uključene strane, odnosno hodočasnike i druge putnike, zračnu luku Mostar, turoperatore, kao i samog prijevoznika", istaknuo je Kordić u razgovoru s monsinjorom Chiavarinijem.
Na kraju razgovora gradonačelnik je ocijenio kako će uspješna realizacija ovog projekta zasigurno imati velike pozitivne učinke na gospodarski rast i razvoj, te na taj način izravno utjecati na ostanak mladih u Mostaru, odnosno Bosni i Hercegovini.
Komentara: 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.