[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/01\/26\/google-slika.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/01\/26\/100x73\/google-slika.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/01\/26\/google-slika.jpg","size":"100.01","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Život / Nauka i tehnologija

Google traži zamjenu za kolačiće

Dok surfamo internetom, vrlo često bez razmšljanja prihvatamo "kolačiće", odnosno male dijelova koda koji se koriste kako bi oglašivači ili oni koji oglase prodaju, pratili naše internetske navike i ponašanje. 

Ali u posljednjih godina sve se češće spominje pitanje privatnosti korisnika i kako kolačići ugrožavaju privatnost, te kako ih treba ukinuti. 

Korisnici, u većini slučajeva, ne bi imali ništa protiv. Problem je što oglašivači baš nisu sretni s takvom idejom.

Kako bi pokušao umiriti i jednu i drugu stranu, Google više od dvije godine radi na alternativi kolačićima. Inicijalno rješenje, poznato kao "Federated Learning of Cohorts" ili FLoC trebalo je korisnike grupisati u velike grupe na temelju algoritama koji prate koje stranice su posjetili u posljednjih sedam dana. tnosti.

Međutim, testiranje ovog rješenja baš i nije najbolje prošlo. Neki su oglašivači FLoC proglasili manje učinkovitima od kolačića, a čak je otkriveno i da postoji dosta rizik od otkrivanja pojedinačne historije pretraživanja interneta kod nekih korisnika.

Stoga je Google predložio novo alternativno rješenje, koje bi oglašivačima omogućilo da kupuju oglase temeljene na korisničkim interesima tokom pregledavanja interneta.

Novi sistem naziva "Topics" ugradio bi se u internetske pretraživače i pratio bi stranice koje korisnici posjećuju. Potom bi korisnike grupisao po temama, kao što su "putovanja" ili "vježbanje", na temelju podataka o njihovom pretraživanju interneta u posljednje tri sedmice. 

Iz Googlea su pojasnili kako bi se podaci pratili samo na onim stranicama koje omoguće "Topics", a korisnicima bi se dalo na izbor da ostanu u nekoj temi ili da u potpunosti isključe tu tehnologiju u svom pretraživaču.

Hoće li ovo novo rješenje biti bolje i zamijeniti kolačiće, tek treba vidjeti.

Sama testiranja novog Googleovog sistema bi trebala početi za nekoliko mjeseci, nakon čega bi Google i oglašivači trebali donijeti konačnu odluku, prenosi Reuters.

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!