[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2020\/07\/03\/fna-123728.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2020\/07\/03\/100x73\/fna-123728.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2020\/07\/03\/fna-123728.jpg","size":"97.37","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Život / Turizam

Galić: Turistički sektor najviše ispašta zbog koronakrize

Domaći turistički kapaciteti u Bosni i Hercegovini su među prvima osjetili negativne efekte izazvane pandemijom koronavirusa, a direktor Hotela Mepas u Mostaru Tomislav Galić podsjeća kako su zbog globalnog ograničenja  kretanja čak i odlasci u restorane među rijetkima na listi prioriteta građana.

- Nalazimo se u nesigurnim vremenima te građani, iako su željni putovanja, ne znaju što donosi novi dan. Hoće li se ponovno uvoditi režim samoizolacije, hoće li imati posla naredni mjesec i čime prehraniti svoju obitelj- brojna su pitanja i nepoznanice s kojima se građani susreću, tako da su neki luksuzi poput putovanja i odlaska u restoran, nažalost među rijetkima na spisku prioriteta - istaknuo je u razgovoru za Fenu Tomislav Galić, direktor Hotela Mepas u Mostaru koji se nalazi u sklopu poslovno-trgovačkog centra Mepas Mall. 

Galić je ustvrdio kako je Mostar kao destinacija uvijek bio interesantan domaćim i stranim gostima, međutim za ovu godinu, kao i većina ostalih hotelijera i ugostitelja, ne očekuju nikakve značajne rezultate i brzi oporavak turističkog sektora.

Ukazao je na značajan pad međunarodnih turista. Naime, prema podatcima Svjetske turističke organizacije (UNWTO)  u četvrtom mjesecu, zbog gotovo globalnog uvođenja ograničenja putovanja, zabilježen je pad od 97 posto u međunarodnim turističkim dolascima, dok je početkom svibnja UNWTO dao prognozu potencijalnog pada ukupnog broja međunarodnih turista za 2020. godinu, od 58 posto do 78 posto. 

- Svoje snage sada usmjeravamo na narednu godinu uz nadu da će se pandemija do tada staviti pod kontrolu, te da će se otvoriti međunarodne granice i stvoriti uvjeti za nesmetan i siguran promet putnika, uz naglasak na važnost zračne luke Mostar koju bi trebalo staviti na vrh turističkih prioriteta hercegovačkog turizma - naglasio je direktor Galić.

Hotel Mepas, pored usluge smještaja, svojim gostima nudi korištenje Mepas Spa i Relax centra sa unutarnjim bazenom, saunama i teretanom, a poslovnim gostima je na raspolaganju Kongresni centar sa multimedijalnim dvoranama.

Na pitanje o mogućnostima prilagodbe cijena u hotelijerstvu, Galić je odgovorio kako su u Hotelu Mepas cijene smještaja prilagodili aktualnoj situaciji te da su u suradnji s lokalnim turističkim agencijama pripremili i posebne promotivne pakete, koji imaju za cilj promociju Mostara i okolice kao  poželjne turističke destinacije. Navodi kako su imali na umu ograničeni obiteljski proračun, te tako trenutno djeca do petnaest godina u hotelu borave gratis s roditeljima u sobi ili apartmanu.

On kaže kako su po otvaranju hotela nakon dvomjesečne stanke imali uglavnom domaće goste, te goste iz Hrvatske i Srbije, i to prvenstveno poslovne goste.

- I prije pandemije smo imali jako veliki broj domaćih gostiju. Svakako da smo se sada prvenstveno okrenuli ka domaćem tržištu, te promociji Mostara i Hercegovine kao regije iznimno bogate turističkim potencijalima, a što se tiče poslovnih putnika, velika prednost našeg hotela su prostrane konferencijske dvorane tako da smo u mogućnosti ponuditi i održavanje seminara uz pridržavanje svih potrebnih epidemioloških mjera - istaknuo je.

U cilju zaštite zdravlja gostiju i uposlenika došlo je do novih obrazaca ponašanja u pružanju usluga gostima tijekom boravka u hotelima.

- U hotelu Mepas doručak se ranije služio po principu buffet-a, dok se sada služi po principu pojedinačnog usluživanja svakog gosta ili dostave doručka u sobu, ovisno o želji gosta - kazao je Galić.

- Mi pomno pratimo aktualnu situaciju, te svoje poslovanje usklađujemo s preporukama nadležnih institucija. U hotelu smo postavili dezobarijere i sredstva za dezinfekciju koja su dostupna gostima i osoblju, te vršimo učestalu dezinfekciju svih dodirnih površina, a osoblje u komunikaciji s gostima nosi maske na licu, te se isto očekuje i od gostiju koji borave u hotelu. Bitno je istaknuti i da smo unutar restorana osigurali dovoljan razmak između stolova, a naš restoran Prestige je HACCP certificiran tako da se hrana i prije pandemije spremala i posluživala u skladu s visokim higijenskim standardima - naglasio je Galić.

Kazao je i to da je, sukladno preporukama Svjetske zdravstvene organizacije i nadležnih institucija, kupanje u bazenu i hidromasažnoj kadi sigurno budući da klor unutar njih ubija viruse i bakterije. Kod sauna se mogu koristiti suhe saune, infracrvena i finska, dok je preporuka da se parna kupelj ne koristi.

 - Svakako da se od gostiju očekuje samoodgovornost, odnosno da neće putovati ukoliko su bolesni ili su bili u kontaktu sa zaraženim osobama. Nadamo se da su oni po ovom pitanju već dovoljno informirani, te da će svatko za sebe biti dovoljno odgovoran i pridržavati se svih potrebnih mjera - upozorio je on.  

Direktor Hotela Mepas Tomislav Galić za kraj je pozvao sve građane Bosne i Hercegovine da istraže domaće turističke potencijale. Istovremeno je izrazio nadu da će se Mostar ponovno naći na spisku poželjnih turističkih destinacija gostiju iz cijelog svijeta.

 

 

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!