[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2023\/05\/24\/338696405-109073678814760-5417881509236070657-n.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2023\/05\/24\/100x73\/338696405-109073678814760-5417881509236070657-n.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2023\/05\/24\/338696405-109073678814760-5417881509236070657-n.jpg","size":"65.40","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Intervju

Fazlagić za START: Turizam u KS ide uzlaznom putanjom, planiramo brojne projekte

Turistička zajednica Kantona Sarajevo u saradnji sa Udruženjem turističkih novinara u BiH organizira FAM trip u periodu od 25. do 28. maja 2023. godine, za turističke novinare iz Slovenije, Hrvatske, Slovačke, Srbije i Sjeverne Makedonije što je bio idealan povod da portal Startbih.ba uradi intervju  sa Harisom Fazlagićem, vršiocem dužnosti predsjednika Turističke zajednice Kantona Sarajevo.

Iako ste tek od nedavno na funkciji  v.d. predsjednika Turističke zajednice Kantona Sarajeva, kako bi izgledalo Vaš trenutni presjek, da ne kažem inventura, postojeće turističke ponude glavnog grada?

Turizam u Kantonu Sarajevo ide uzlaznom putanjom, a oporavak turizma, bačenog na koljena tokom pandemije koronavirusa proteklih nekolikog godina,  brži je i bolji u odnosu na predviđanja u momentu totalne blokade putovanja i turističkog toka. U cilju što bržeg oporavka, rasta i razvoja turizma Turistička zajednica Kantona Sarajevo aktivno radi na osmišljavanju i provođenju različitih aktivnosti i projekta, a kako bi imali što bolje i uspješnije rezultate konstantno radimo na obogaćivanju turističke ponude, što bi u konačnici dovelo do rezlutata većeg broja dolazaka i noćenja, odnosno povećanje turističke stope rasta u ekonomskom smislu. Suštinski, stanje je zadovoljavajuće, ali je neophodan konstantan rad i unapređenje za opstanak na vrhu domaće ljestvice i održavanje konkurentnosti na evropskom i svjetskom tržištu.

338569230-1249839182617518-6949148174344635442-n.jpg

Jedan od važnijih projekata TZ je Sarajevo City Card koje su zvanično puštene u prodaju prije 15-ak dana. Možete li nam prvo ukratko predstaviti SCC – čemu se radi,  kakve povlastice nudi, po kojim cijenama, kome je sve namjenjen, kako i gdje se sve može kupiti....?

Sarajevo City Card je jedinstvena kartica s kojom će turisti imati sve usluge potrebne za ugodan, ispunjen i kvalitetan boravak u Kantonu Sarajevo, a koja obuhvata javni prevoz, žičaru, ulaznice za muzeje i kulturne ustanove te popuste u restoranima i smještajnim objektima. Ovom karticom, koja je jedan od najvažnijih projekata Turističke zajednice Kantona Sarajevo u ovoj godini, uvezali smo stakeholdere koji čine turističku djelatnost i centralizirali turističku ponudu, istovremeno povećali atraktivnost i konkurentnost glavnog grada Bosne i Hercegovine kao turističke destinacije, te pružili posjetiteljima digitalno iskustvo uz uštedu vremena i novca. Razvijanje ovog za nas izuzetnog projekta još uvijek traje, te ćemo omogućiti proširenje partnerskog udjela, za koji će priliku imati kvalitetne i prepoznatljive turističke atrakcije, proizvodi, usluge…Kartice su od kraja aprila u prodaji putem web shopa  digitalne platforme - Sarajevo City Card a kako bi olakšali kupovinu i pružili direktnu mogućnost kupovine, moguće ih je kupiti i u turističkom informativnom centru Turističke zajednice Kantona Sarajevo na Međunarodnom aerodromu Sarajevo, putem navedene platforme, a uz pomoć i upute naših uposlenika. Uz vrlo pristupačne cijene u odnosu na kvalitet usluge karticama od 24h (35,00 eur) i 72h (45,00 eur) turistima pružamo jednistveno iskustvo i nezaboravan doživljaj Sarajeva, te ih pozivamo da istraže sarajevske ljepote i zaljube se u bogatu historiju glavnog grada Bosne i Hercegovine!

Kao što već rekosmo, SCC su upravo puštene u prodaju. Kakav je početni interes s obzirom da se radi o novom turističkom proizvodu, a i sezona još zvanično nije počela?

Startom prodaje smo zadovoljni. Kartice koje su kupljene u proteklom periodu su  i iskorištene, te već imamo zadovoljne korisnike. Budući da se radi o novom, za nas vrlo važnom projektu, nastavljamo sa ulaganjima i marketinškom promocijom, u smislu aktivne kampanje digitalnog marketinga za europsko i regionalno područje, te ćemo informisanjem i targetiranjem potencijalnih kupaca ući spremni u ljetnu turističku sezonu.

Sarajevo je naravno zbog Olimpijade širom svijeta (pre)poznato kao destinacija zimskom turizma. Nažalost, prošla zima je bila teška jer je snijeg pao tek početkom treće dekade januara. Kako biste opisali proteklu zimsku sezonu i imali već nekih planova za narednu zimu?

Vremenske prilike su izmijenjene su smislu da zimska sezona, tačnije sezona skijanja počinje kasnije, uglavnom krajem januara, ali i završava kasnije. Ljubitelji snijega su uživali u snjiženom pokrivaču i zimskim radostima sve do maja. U tom smislu skijaška sezona nije ugrožena ni nestala, već pomjerena. Ovom zimskom sezonom mi smo zadovoljni, budući da bilježimo turistički rast dolazaka i noćenja za oko 25-30% u odnosu na rekordnu 2019. godinu. Naglašavamo da pored olimpijskih planina, sarajevska gradska jezgra je neizostavna u programu posjeta turista tokom zime, nudeći bogate historijske, kulturne, gastronomske i ostale sadržaje prema kojima smo prepoznatljivi i jedinstveni. I ove zime bit ćemo partneri u organizaciji novogodišnjeg dočeka sa Gradskom upravom Grada Sarajeva, te nastaviti graditi tradiciju Sarajeva kao nogovodišnjeg centra regije. Putem podrške brojnim projektima nastavit ćemo obogaćivati zimski sadržaj i u gradu i na planinama, a sve u cilju razvoja i unapređenja turizma i turističkog razvoja.

dr-haris-fazlagic-vd-predsjednika-turisticke-zajednice-ks.jpg

Da se sada vratimo onome što nas očekuje, a to je ljetna sezona. Kako će je Sarajevo dočekati s obzirom da su konačno ukinute gotovo sve mjere uvedene zbog suzbijanja pandemije COVID 19?

Naglašavam da mi u Turističkoj zajednici KS imamo dobro razrađenu shemu prema kojoj obogaćujemo turistički sadržaj i nudimo jedinstvene događaje u KS, u kojima podjednako uživaju i građani i turisti. Naime, na osnovu javnih poziva, a u toku su tri (Sarajevo Summer Fest, Razvoj specifičnih oblika turizma i Promocija brenda Visit Sarajevo kroz sport) podržavamo kvalitetne projekte odnosno događaje kojima tokom cijele ljetne turističke sezone, koja počinje ranije a završava kasnije nego što je to ranije bilo, gotovo pa svakodnevno nudimo različite programe iz oblasti turizma, kulture, tradicije, gastronomije, sporta... Primjera radi, prošle godine smo od juna do oktobra podržali oko 100 različitih projekata u cilju obogaćivanja turističke ponude, a za rezultat imali povećan broj dolazaka i noćenja za oko 25% u odnosu na rekordnu 2019. godinu. Godinama unazad, tačnije od osnivanja, mi smo partner Sarajevo Film Festivala, jednog od najvećih ljetnih događaja i festivalskih smotri, koji ćemo s ponosom podržati i ove godine, uz očekivanja ostvarenja novih turističkih rekorda.

Uskoro Vas očekuje i neki sastanak sa turističkim novinarima iz regiona. O čemu se radi?

Turistička zajednica Kantona Sarajevo u saradnji sa Udruženjem turističkih novinara u BiH organizira FAM trip u periodu od 25. do 28. maja 2023. godine, za turističke novinare iz Slovenije, Hrvatske, Slovačke, Srbije i Sjeverne Makedonije. Cilj je turističke novinare upoznati sa bogatom i raznovrsnom turističkom  i gastronomskom ponudom Kantona Sarajevo, kulturno-historijskim i prirodnim naslijeđem, popularnim atrakcijama, kako bi svoja iskustva i doživljaje prenijeli putem regionalnih medija, te tako upoznali potencijalne turiste o mogućnostima koje Kanton Sarajevo nudi za turiste.

Šta pokazuju informacije sa terena – na šta se turisti najviše žale, a šta ih najviše oduševljava?

Na desetak različitih domaćih, regionalnih, europskih i svjetskih sajmova na kojima smo učestvovali proteklih pet mjeseci, imajući direktan kontakt s turistima koji žele doći i onima koji su bili u našem gradu, došli smo do informacija da je najveći problem s kojim se susreću putna/zračna komunikacija, odnosno loši putevi i nedostatak aviolinija. Najviše ih oduševljava bogata i zanimljiva historija i kultura, gastronomija, priroda, te domaćinski odnos i humor naših ljudi. U direktnoj komunikaciji putem naših društvenih mreža (FB i IG)  visitsarajevo.ba dobijamo uglavnom pohvale za jedinstven doživljaj u gradu, te unikatne fotografije turista koji su naši najbolji promotori na navedenim društvenim platformama.

Turizam je, čini se, već godinama najprogresivnija ekonomska grana u BiH sa visokim stopama rasta. Koliko daleko može rasti turizam odnosno dali smo blizu vrhunca?

Rezultati na koje u ovom teškom vremenu oporavka turizma ali i inflacije, možemo biti zadovoljni pokazuju da je iza nas godina u kojoj su zabilježeni povećani dolasci, noćenja, kao i prihod od turizma za oko 25% u odnosu na rekordnu 2019. godinu. I u ovoj godini, prema statističkim podacima kojima raspolaže Turistička zajednica KS, nastavljen je turistički rast dolazaka i noćenja za oko 20-30% u odnosu na 2019. godinu.Naša je misija i plan stalni rast i napredak u turističkom smislu, te praćenje svjetskih trendova. Prema izvještajima Svjetske turističke organizacije UNWTO, BiH je u 5% zemalja svijeta koje su se vratile na predpandemijski nivo kada je u pitanju ostvareni prihod od turizma.

338696405-109073678814760-5417881509236070657-n.jpg

 

Šta se desilo sa Registrom obveznika uplate članarine Turističkoj zajednici Kantona Sarajevo kao važnog  izvora prihod turističke zajednice?

Turistička zajednica KS ima bazu smještajnih registrovanih objekata u Kantonu Sarajevo na osnovu kojih radimo mjesečne statističke izvještaje koji uključuju dolaske, noćenja, zemlje odakle dolaze turisti, starosnu dob posjetilaca, prosječno zadržavanje gostiju,smještajne kapacitete, iskorištenost smještajnih kapaciteta...Naglašavamo da ovi podaci nisu sveobuhvatni i ne pokazuju stvarno stanje, budući da u KS ima „sive ekonomije“ kada je u pitanju registar obveznika uplate članarine. Situaciju otežava činjenica da nemamo okvirni zakon o turizmu na federalnom nivou, koji bi između ostalog regulisao i ovu problematiku. Postoji mogućnost da se uz  pojačan ispekcijski nadzor turistički djelatnici koji rade na crno dovedu u poziciju registracije njihovih djelatnosti odnosno izvršenja zakonskih obaveza, te će Turistička zajednica KS djelovati i u tom pravcu.

Za kraj, možete li nam otkriti neke, ako ne planove, ono bar ideje u kojem pravcu razmišljate u cilju poboljšanja turističke ponude KS?

Optimistično računamo na predstojeći period u smislu mogućnosti ostvarenja brojnih planova u cilju jačanja Kantona Sarajevo kao posebne turističke destinacije, koja je riznica historije, multikulturalnosti, velikih sportskih imena, prelijepe prirode, dobrih domaćina....Mnogo je planova, manjih i većih projekata koje ćemo realizirati kako bi poboljšali postojeću turističku ponudu. Jedan od primjera je zajednički program za koji smo već započeli razgovore i konkretne korake,a radi se  projektu razvoja i unapređenja sportskih i turističkih potencijala olimpijskih planina Igmana i Bjelašnice. Planirano je povezivanje Igmana i Bjelašnice atraktivnim šetnicama, uređenje postojećih i izgradnja novih skijaških staza, proširenje vertikalnog transporta, izgradnja biciklističkih staza, izgradnja fudbalskih terena i sportskih dvorana, ali i zabavnih sadržaja poput umjetnih jezera, spa centara i alpine coastera. 

 

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!