Na sjednici Vijeća ministara Bosne i Hercegovine koja je nedavno održana jedna od tačaka dnevnog reda bila je i prjedlog Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji Agencije za državnu službu. Nakon proširenja sektora u Mostaru i Banjoj Luci i povećanja broja zaposlenih Regulatorne agencije za komunikacije, sada je predloženo osnivanje dvije nove i to samostalne unutrašnje organizacione jedinice Agencije za državnu službu Bosne i Hercegovine - u Mostaru i Banjoj Luci.
Agencija za državnu službu Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: ADS BiH) je izuzetno važna državna institucija i njom od prošle godine rukovodi direktorica imenovana na prijedlog HDZ-a. Ovim povodom oglasio se zastupnik Narodnog evropskog saveza (NES) u Predstavničkom domu Parlamenta Bosne i Hercegovine Jasmin Emrić čiju reakciju prenosimo u cjelosti:
" I pored prošlosedmičnog upozorenja koje smo javno uputili o
neopravdanosti i pogubnosti nastavka prakse podjele, cijepanja i
„trojčenja“ institucija Bosne i Hercegovine, na današnju sjednicu Vijeća
ministara Bosne i Hercegovine uvršten je u dnevni red Prijedlog
pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji
Agencije za državnu službu Bosne i Hercegovine (u daljenjem tekstu:
Prijedlog pravilnika).
Pravilnikom se prvodi plan podjele Agencije za državnu službu Bosne i
Hercegovine (u daljnjem tekstu: Agencija) na tri dijela jer je istim
predviđeno osnivanje dvije nove i to samostalne unutrašnje organizacione
jedinice u Mostaru i Banjoj Luci.
Za početak, te dvije nove samostalne unutrašnje organizacione jedinice
imale bi ukupno osam zaposlenih, po četiri u oba odjeljenja. Vjerovatno
bi se taj broj veoma brzo i značajno povećao, kao što je slučaj sa
Regulatornom agencijom za komunikacije Bosne i Heregovine.
Predloženo osnivanje novih odjeljenja Agencije u Mostaru i Banjoj Luci
je u suprotnosti sa Odlukom Vijeća ministara Bosne i Hercegovine kojom
je utvrđeno da je sjedište Agencije u Sarajevu (”Sl. glasnik BiH” broj
16/02).
Pored toga, članom 28. Odluke o načelima za utvrđivanje unutrašnje
organizacije organa uprave Bosne i Hercegovine organizacione jedinice
izvan sjedišta organa uprave mogu se osnovati samo onda ako je to
predviđeno zakonom ili propisom Vijeća ministara ili ako to zahtijeva
posebna priroda pojedinih poslova. U obrazloženju Prijedloga pravilnika
nije pojašnjeno šta se smatra “posebnom prirodom pojedinih poslova” u
ovom slučaju, niti se iz predloženog člana 4. može zaključiti da bi
odjeljenja u Mostaru i Banjoj Luci radila bilo kakve poslove koje
Agencija već ne radi u Sarajevu niti da se radi o “posebnoj prirodi
pojedinih poslova”.
Naravno, za osnivanje dva nova, gore navedena odjeljenja trebalo bi
izdvojiti značajna budžetska sredstva i to nekoliko stotina hiljada
konvertibilnih maraka godišnje: za iznajmljivanje ili kupovinu uredskog
prostora, za opremanje prostora kancelarijskim namještajem i
materijalom, tekuće troškove, plate zaposlenih itd.. S obzirom na već
ukazano, trošenje dodatnih budžetskih sredstava na nova zapošljavanja 8
službenika i ostale troškove, je potpuno neopravdano.
Agencija za državnu službu Bosne i Hercegovine, kojom od prošle godine
rukovodi direktorica imenovana na prijedlog HDZ-a, je izuzetno važna
državna institucija.
Zakonom o Agenciji za državnu službu BiH utvrđena je njena osnovna
funkcija da na zahtjev institucija realizira proces zapošljavanja
državnih službenika, a Zakon o državnoj službi u institucijama Bosne i
Hercegovine (član 2. st. 1.) i Zakon u upravi (član 7.) obavezuju je da
poštuje odredbe o nacionalnoj strukturi državnih službenika i u Agenciji
i u svim ostalim institucijama na nivou države.
Međutim, i Agencija krši navedene zakone jer je nacionalna struktura
državnih službenika u njoj sljedeća: 5 Bošnjaka, 6 Hrvata, 8 Srba i 2
Ostalih. Prevedeno na jednostavan jezik, trenutno je u Agenciji
zaposleno samo 24% Bošnjaka državnih službenika, odnosno manje je od
jedne četvrtine, a moralo ih biti 50%.
Ovakvo stanje je Agencija neuspješno pokušala opravdati, pa je broju
državnih službenika dodala i zaposlenike sa srednjom stručnom spremom. U
Agenciji je ukupno zaposleno 8 Bošnjaka, 9 Srba, 7 Hrvata, te 2 Ostalih,
državnih službenika i zaposlenika. Vidljivo je da su, i u ovom slučaju
ukupno zaposlenijh u Agenciji, podaci poražavajući za Bošnjake, samo ih
je 31 %, što je daleko od 50% kako propisuje član 7. Zakona o upravi,
gdje nedostaju 4 Bošnjaka.
Još više je poražavajući podatak iz Agencije gdje tvrde da je u Bosni i
Hercegovni, po pitanju državnih službenika zaposlenih u državnim
institucijama, ostvaren cilj iz člana 2. Zakona o državnoj službi u
institucijama Bosne i Hercegovine, koji utvrđuje da struktura državnih
službenika okvirno odražava strukturu stanovništva prema posljednjem
popisu stanovništva, jer je zaposleno 43% Bošnjaka, 36% Srba, 19% Hrvata
i Ostalih 2%.
Dakle, prema Agenciji za državnu službu Bosne i Hercegovine cilj je
ostvaren kada je Bošnjaka manje za 290, Srba više za 190 i Hrvata više
za 140, i u isto vrijeme nije bitno što je to u suprotnosti sa Ustavom i
zakonima Bosne i Hercegovine.
Osim toga, suprotno zdravnom razumu je mišljenje Agencije koje je dao
njen prethodni direktor i koje se provodi u praksi posljednjih desetak
godina, a to je da se nacionalna struktura državnih službenika odnosi na
državnu službu u cjelini, a ne na pojedine institucije. Rezultat toga je
da je u šest institucija Bosne i Hercegovine sa sjedištem u Mostaru
zaposleno svega 28% Bošnjaka odnosno manje od trećine, dok je u
institucijama sa sjedištem u Banja Luci zaposleno manje od 20% Bošnjaka.
Ako se nastavi provoditi navedeno suludo mišljenje ranijeg direktora
Agencije, a sve ukazuje na to da hoće, opravdano je upozorenje da je
sljedeći korak pretvaranje institucija Bosne i Hercegovine u čisto
etničke.
Nažalost, zabilježeni trend zapošljavanje je upravo takav pa je npr. u
Ministarstvu finansija trenutno zaposleno 46% Srba, u Ministarstvu
pravde zaposleno je 37% Hrvata, a u Ministarstvu za ljudska prava i
izbjeglice trenutno je zaposleno 56% Bošnjaka.
Umjesto da Vijeće ministara Bosne i Hercegovine hitno preispita
dosadašnji rad Agencije za državnu službu Bosne i Hercegovine, jer su
rezultati njenog rada katastrofalni, pristupa se neopravdanoj i
neprihvatljivoj podjeli na tri dijela, gdje će HDZ i SNSD u cjelosti
preuzeti vođenje politike zapolšljavanja i kadroviranja i institucijama
Bosne i Hercegovine.
Podjela institucija Bosne i Hercegovine na tri dijela nikako ne smije
biti pod plaštom „kompromisa“ već se to mora prepoznati kao podvala koja
će imati dalekosežne posljedice.
Da li će ministri Trojke pristati na ovu podvalu i podjelu vidjet ćemo
nakon glasanja na današnjoj sjednici Vijeća ministara BiH", , navodi se u saopćenju Jasmina Emrića, zastupnika NES-a u Parlamentu BiH.
Komentara: 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.