Piše: Zdravko Čupović
“Nema svrhe pričati o problemu osim ako ne pričate o njegovom rješenju“ kaže jedna poslovica. Upravo jedan takav, sestrinski, razgovor Aide Hasanagić (25) i Aiše Hasanagić Jabučar (39) o problemu koji ima skoro svaki vlasnik kućnog ljubimca izrodio je ne samo rješenje problema već i sjajnu poslovnu ideju.
Naime, kako nisu bile u mogućnosti pronaći adekvatnu veličinu jakne za svog psa dobermana, odlučile su se da same riješe problem.
-S obzirom da je moj pas veoma osjetljiv, svaka kiša i hladnije vrijeme predstavljalo nam je problem. Dosta pasmina treba garderobu kao vrstu zaštite od vanjskih faktora, kao i dodatnu toplinu koju njihovo krzno ne može da im pruži. Napravile smo jaknicu od nekih ostataka materijala koje smo imale kod kuće. Nakon prve šetnje sa psom ljudi su nam prilazili i pitali nas gdje smo našli jaknicu za tako velikog psa i kako bi oni mogli da poruče. To nam je dalo ideju da pokušamo same da napravimo jaknice kao proizvod pa smo prvih par prototipa čak i poklonili. Proces stvaranja adekvatnog modela trajao je skoro tri mjeseca, i dugo smo razmišljale kako napraviti jaknu za psa koja će pružati zaštitu i toplinu, neće smetati pri hodu, te će vlasniku biti lahka za održavati i oblačiti. A uz to sve i lijepo i moderno izgledati – prisjeća se Aida za portal Startbih.
Običan razgovor je tako izrodio ideju koja se već poslije samo godinu dana pretvorila u Dogiton, brend odjeće za ljubimce već dobro poznat vlasnicima kućnih ljubimaca u Sarajevu.
Aida kaže kako je ideja da svakom vlasniku omoguće adekvatnu i kvalitetnu opremu za ljubimce. Iako su počeli sa jaknicama, paleta odjevnih predmeta koju sada nude je daleko bogatija. Pored nepropusnih kabanica, kaputića i futrovanih zimskih jaknica sada su tu i pamučni povodci i ogrlice, setovi sa unikatnim dezenima.
Od odjeće do pomagala
Naša sagovornica otkriva i kako su među popularnijim proizvodima također i digitalni pet portreti koji se nalaze na šoljicama i privjescima. Sve navedeno same prave, crtaju i dizajniraju. Asortiman je nedavno obogaćen duksericama i pidžamama za ljubimce. Zanimljivost je svakako što su počele i sa pravljenjem pomagala za pse koji ne mogu sasvim stati na zadnje noge.
Svi proizvodi su namijenjeni uglavnom psima i macama, mada Aida ističe kako su imali upite i za druge životinje poput konja.
-Skoro svaki ljubimac zahtijeva neku vrstu zaštite. Neki ljubimci su zimogrizni, dok drugi trebaju jaknicu kako bi ih vlasnici zaštitili od raznih prljavština, ako je riječ o ljubimcima koji žive u kući odnosno stanu. Čak su se odlično pokazale i kao terapeutski proizvod. Neki psi su jako plašljivi, te kada se obmotaju sa našim ergonomskim dizajnom dobiju osjećaj kao da su “zagrljeni” te im to smanji anksioznost. Kod mačaka se to također potvrdilo, pogotovo kućnim macama koje se boje izaći napolje. Naprosto se osjećaju sigurnije, mogu lakše podnijeti neko putovanje, grooming ili odlazak veterinaru – navodi naša sagovornica.
Kada je riječ o narudžbama, upute za mjere se šalju klijentima, a Aida tvrdi da se radi o jednostavnom zadatku tako da do sada nije bilo problema. Mjere su standardne (od S do XXL), a nakon njihovog slanja pravi se idealan kroj. Jaknice su podesive oko vrata i oko struka kako bi mogle svakom ljubimcu da se priljube duži period i nakon što uzmu jaknicu. Ona ističe kako se ljubimci mijenjaju kroz godine, mogu smršati ili se udebljati, a Dogiton proizvodi su kvalitetno izrađeni i namjenjeni da se koriste duži niz godina. Shodno tome, Aida apostrofira kako je pored dizajna najbitnija izdržljivost i udobnost.
-Oni se kreću konstantno, i na kraju krajeva, jaknice su im neprirodne. Bitno je da se oni osjećaju udobno. Koristimo materijale koji su hipoalergeni, da odgovaraju psima sa dugom dlakom, ali i psima koji imaju veoma tanku dlaku i da su dovoljno topli. Najviše koristimo visokokvalitetni softshell materijal koji imaju svojstva da su vodonepropusni i paropropusni te odlično zadržavaju toplinu te likru i pamuk – otkriva Aida.
Mali brendovi se iskreno posvećuju svakom klijentu
S obzirom da se svaka jaknica ručno izrađuje krasi ih i unikatnost. Shodno mogućnostima prati se svjetska moda za ljubimce. Kupci imaju na raspolaganju i veliku paletu boja. Ističu kako do sada nisu imali upite za neki drugačiji dizajn, s obzirom da se postojeći, kako tvrde, odlično pokazao na svim ljubimcima.
S obzirom na višedecenijsku složenu ekonomsku situaciju i na masovan odlazak mladih ljudi iz Bosne i Hercegovine, neizbježnim se nametnulo pitanje koliko je u ovako teškim okolnostima važno da mladi ljudi budu poduzetni, hrabri i inovativni.
-Nažalost mladi ljudi se boje promjene, boje se da počnu nešto novo i nešto svoje. Bilo bi sjajno kada bi mladi svoje razne talente razradili na svoj način. Vjerujem da ima dosta unikatnih mladih ljudi sa fenomenalnim idejama koje bi sasvim sigurno zaživjele kod nas. Malo hrabrosti, kreativnosti i adekvatne podrške od državnih institucija..To je sve što je potrebno za uspješan biznis – uvjerava nas Aida koja potom dodaje kako je u BiH jako malo unikatnih biznisa.
- Ono što je stvarno predivno i što bi trebalo da dā vjetra u leđa svakoj osobi koja ima želju, ali možda ne i hrabrosti, je što su ljudi veoma otvoreni da kupe i podrže male biznise. Ta sreća koju i vi a i kupac osjetite nakon uspješne saradnje je neopisiva. Svaki mali uspjeh postane veći uspjeh, i veoma se brzo može dostići neka konstanta. Mali biznisi mogu da promjene strukturu kupovine i unesu nešto novo u svakodnevnicu. Veliki brendovi nažalost i ne mare toliko na mišljenje kupca dok je malom biznisu svaka prodaja jednako važna i jednako joj se posveti. Svako voli da je poseban, i da dobije nešto baš za sebe. Bilo kakva ideja može odlično da se predstavi i da baš mlade podstakne na bolje sutra u BiH – poručuje Aida koja na kraju razgovora, kao svojevrsno ohrabrenje svima koji planiraju ili bar samo razmišljaju da se upuste u konkretnu realizaciju neke svoje ideju, prenosi svoja iskustva.
-Nešto čemu se nismo nadale, a što nas je nevjerovatno iznenadilo je to koliko smo divnih ljudi upoznali u cijelom ovom procesu. Najviše nas je iznenadilo koliko se mali biznisi između sebe podržavaju. Upoznali smo divne prijatelje na skoro svakom koraku, evo i Vas. Happypuppysarajevo, _pet_empire, sapalabfurniture i drangulije_by_missy su samo neki od malih brendova sa kojima surađujemo i guramo se. Ako se odlučite da počnete mali biznis, vjerujte da ćete dobiti vjetar u leđa sa svih strana. I to je više nego odlično!
Već usrećuju ljubimce širom svijeta
Dogiton, bar za sada, posluje samo online, a narudžbe se mogu napraviti putem instagrama ili facebooka ili telefonom. Trenutno aktivno rade i na izradi web strane s ciljem da cjelokupno poslovanje ide putem nje.
- Od prvog dana uspješno poslujemo. Jesen i zima su stvarno bili izazov zbog velikog broja narudžbi s obzirom da smo same u proizvodnji, ali smo uspješno ispoštovale sve narudžbe. Mislim da je ovo definitivno bila rupa u tržištu koja nas je ujedno i usrećila, a i donijela odlično poslovanje. Mnogo upita imamo iz inostranstva tako da smo već slali u razne zemlje. Najviše u Hrvatsku, Sloveniju, Srbiju, Austriju, Njemačku, Kanadu, SAD... – kaže ponosno Aida.
“Izradu ovog teksta podržala je Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) kroz projekat PRO-Budućnost. Sadržaj ovog tekta ne odražava neminovno stavove USAID-a ili Vlade SAD-a".
Komentara: 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.