[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2021\/08\/19\/dojo-2.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2021\/08\/19\/100x73\/dojo-2.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2021\/08\/19\/dojo-2.jpg","size":"83.80","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Život / Nauka i tehnologija

DANAS ĆEMO SAZNATI KAKO ĆE IZGLEDATI BUDUĆNOST: „Dojo je zvijer!"“

Prošle su gotovo dvije godine od Teslinog prvog događaja "Dan autonomije", na kojem je izvršni direktor Elon Musk dao brojna uzvišena predviđanja o budućnosti autonomnih vozila. A sada je vrijeme za Part Deux, piše The Verge.

Ovaj put će se događaj zvati "AI Day", a prema Musku, "jedini cilj" je uvjeriti stručnjake iz područja robotike i umjetne inteligencije da dođu raditi u Teslu. Privlačenje i zadržavanje talenata, posebno vrhunskih imena, pokazalo se kao izazov za kompaniju.

Današnji događaj održat će se u Teslinom sjedištu u Palo Altu u Kaliforniji. Prema pozivu koji je dobio Electrek, bit će predstavljen „uvodni govor Elona, demonstracije hardvera i softvera Teslinih inženjera, probne vožnje u modelu S Plaid i još mnogo toga“. Slično kao i na Danu baterije, događaj će se uživo prenositi na Teslinoj web stranici, dajući ulagačima i medijima, kao i brojnim obožavateljima kompanija, pomniji pogled na ono što je u razvoju.

Očekuje se da će Musk i drugi najviši dužnosnici u kompaniji dostaviti ažuriranja o uvođenju Tesline beta verzije 9 "Full Self-Driving" (FSD), koja je ovog ljeta počela stizati do većeg broja kupaca. Očekuje se i da ćemo dobiti i detalje o Teslinom superračunalu "Dojo", obuci njegove neuronske mreže i proizvodnji njegovih računalnih čipova FSD. Također ćemo dobiti i „pregled onoga što slijedi za AI u Tesli izvan našeg voznog parka", kaže se u pozivu.

Počnimo s onim što znamo i krenimo prema nagađanjima o onome što slijedi.

Velika vijest s Teslinog prvog dana autonomije bila je predstavljanje prvog računalnog čipakompanije, komad silicija od 260 kvadratnih milimetara koji je Musk opisao kao “ najbolji čip na svijetu. ” U početku je Musk tvrdio da Teslinim automobilima neće biti potrebna nikakva ažuriranja hardvera, samo softver, na putu do potpune autonomije. Ispostavilo se da to baš i nije bio slučaj; trebao bi im ovaj novi čip kako bi se na kraju sami vozili.

tesla-cip.jpg

Mnogo se toga dogodilo između događaja 2019. i sada. Prošlog je mjeseca Tesla počeo isporučivati ​​bežične nadogradnje softvera za FSD beta v9, njegov dugo očekivani, definitivno ne autonomni, ali zasigurno napredni sistem pomoći vozaču. To znači da bi vlasnici Tesle koji su kupili opciju FSD (koja sada košta 10.000 dolara) konačno mogli koristiti mnoge napredne značajke Autopilota za pomoć vozaču na lokalnim ulicama izvan autoceste, uključujući Navigaciju na Autopilotu, Automatsku promjenu trake, AutoPark, Pozovite i upravljajte svjetlom i zaustavite.

Ažuriranje ne čini Tesline automobile potpuno autonomnima, niti će lansirati "milion samovozećih automobila" na cesti, kako je predvidio Musk. Vlasnici Tesle koji imaju potpuno samostalnu vožnju i dalje moraju paziti na cestu i držati ruke na upravljaču. Neki ne, što može imati tragične posljedice.

U nedavno objavljenim e -porukama između Tesle i kalifornijskog Odjela za motorna vozila, direktor tvrtke Autopilot softver jasno je rekao da Muskovi komentari (uključujući njegove tweetove) ne odražavaju stvarnost onoga što Teslina vozila zapravo mogu učiniti. A sada je Autopilot pod istragom saveznih regulatora koji žele znati zašto se Teslas s Autopilotom stalno zabija u vozila hitne pomoći.

Osim uvođenja FSD beta v9, Tesla se također morao prilagoditi globalnoj nestašici čipova. Musk je rekao da će budući rast Tesle ovisiti o brzom rješavanju globalnog nedostatka poluvodiča.

Tesla se oslanja na čipove za napajanje svega, od zračnih jastuka do modula koji kontroliraju pojaseve vozila. Nije jasno utječe li nestašica na FSD čipove, koje proizvodi Samsung. Musk i njegova ekipa mogli bi dati uvid u to tokom današnjeg događaja.

DOJO

Izvan automobila, Tesla koristi moćno superračunalo za obuku softvera umjetne inteligencije koji se potom doprema do njegovih korisnika putem ažuriranja softvera.

"Tesla razvija računalo za vježbanje [neuronska mreža] pod nazivom Dojo za obradu doista ogromnih količina video podataka", napisao je Musk na Twitteru. "To je zvijer!"

Također je nagovijestio Dojo-ovu računalnu moć, tvrdeći da je sposoban za exaFLOP ili jedan kvintilion (1018) operacija s pomičnim zarezom u sekundi. To je nevjerojatna količina snage. "Da biste uskladili ono što jedan računalni sustav exaFLOP može učiniti u samo jednoj sekundi", napisao je NetworkWorld prošle godine, "morali biste izvršavati jedan izračun svake sekunde 31.688.765.000 godina."

Usporedbe radi, proizvođač čipova AMD i proizvođač računala Cray trenutno rade s američkim Ministarstvom energetike na dizajnu najbržeg superračunala na svijetu, s 1,5 exaFLOP -a procesorske snage. Nazvan Frontier, AMD kaže da će superračunalo imati istu procesorsku snagu kao sljedećih 160 najbržih superračunala zajedno.

Kada se završi, očekuje se da će Dojo biti među najmoćnijim superračunalima na planeti. No, umjesto da izvodi napredne izračune u područjima poput nuklearnih i klimatskih istraživanja, Teslino superračunalo pokreće neuronsku mrežu u svrhu obuke svog softvera umjetne inteligencije za pogon automobila koji se sami voze. Na kraju, Musk je rekao da će Tesla Dojo učiniti dostupnim drugim kompanijama koje ga žele koristiti za obučavanje svojih neuronskih mreža.

Ranije ove godine Andrej Karpathy, Teslin šef AI -a, održao je prezentaciju na Konferenciji o računalnom vidu i prepoznavanju uzoraka 2021. godine, tokom koje je ponudio više detalja o Doju i njegovoj neuronskoj mreži.

OSTALI ROBOTI?

 Ranije ovog mjeseca, Dennis Hong, osnivač Laboratorija za robotiku i mehanizme na UCLA-i, na Twitteru je objavio fotografiju računalnog čipa za koju mnogi nagađaju da je interni hardver koji koristi Teslin Dojo.

Ali Hong je zanimljiva figura i iz drugih razloga. Specijalizirao se za humanoidne robote i bio je sudionik DARPA Urban Challengea koji je započeo utrku za automobile sa samoupravljanjem. (Njegov tim zauzeo je treće mjesto.)

 

Upitan na Twitteru radi li njegov laboratorij s Teslom, Hong je objavio neke razigrane emotikone, ali je odbio komentar. Možda ćemo danas saznati više o tome kako se Hongsov rad i Teslina zanimanja ukrštaju.

Musk je govorio o svojim željama da Tesla postane više od automobilske kompanije. "Mislim da će dugoročno ljudi misliti o Tesli kao o kompaniji za robotizaciju umjetne inteligencije, kao što smo mi automobilska ili energetska kompanija", rekao je ranije ove godine.

 

 

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!