[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/11\/21\/l-75c7ef0de9088a1d63146f3719e87aa8.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/11\/21\/100x73\/l-75c7ef0de9088a1d63146f3719e87aa8.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/11\/21\/l-75c7ef0de9088a1d63146f3719e87aa8.jpg","size":"83.84","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Vijesti / BiH

Bihać: Novi zakon o zgradama izaziva nezadovoljstvo upravitelja i stanara

Sastanak predstavnika stanoupravitelja i etažnih vlasnika u Unsko-sanskom kantonu ukazao je na brojne probleme u vezi s primjenom novog Zakona o korištenju, upravljanju i održavanju zajedničkih dijelova i uređaja zgrada. Sastanku su trebali prisustvovati i predstavnici Kantonalnog ministarstva građenja, prostornog uređenja i zaštite okoliša, ali njihovo odsustvo dodatno je pojačalo nezadovoljstvo prisutnih.

Zakon, koji je stupio na snagu prije dva mjeseca, već se suočava s kritikama zbog svoje neprovedivosti. Upravnici tvrde da su njihove sugestije tokom javne rasprave ignorisane, dok su novi administrativni zahtjevi i troškovi dodatno opteretili etažne vlasnike.

Direktorica JU „Stanouprava“ Bihać, Elvira Selmanović, istakla je da zakon uvodi nepotrebne birokratske prepreke, poput obaveze otvaranja podračuna za svaku zgradu ili ulaz.

-To donosi korist samo bankama, dok se troškovi prebacuju na etažne vlasnike. Bankarski troškovi od 30 do 40 KM mjesečno gotovo potpuno iscrpljuju sredstva koja bi trebala biti namijenjena održavanju zgrade - kazala je Selmanović.

Pored finansijskih problema, zakon zahtijeva potpisivanje međuvlasničkih ugovora kod notara ili u općini, što je, prema riječima direktora preduzeća GTO Bihać, Emira Pjanića, gotovo nemoguće provesti.

-Veliki broj vlasnika stanova je star ili živi u inostranstvu, što će proces učiniti neizvodivim u narednih deset godina  - naglasio je Pjanić.

Etažni vlasnici i njihovi predstavnici također su izrazili nezadovoljstvo. Ajdin Selmanović, predstavnik stanara jedne od zgrada u Bihaću, ističe da novi zakon donosi dodatne administrativne komplikacije i troškove.

-Većina zgrada je prazna ili poluprazna, a sada se uvode i obaveze koje je teško ispuniti  - kazao je Ajdin Selmanović.

Zbog povećanog opterećenja i administrativnih zahtjeva, sve više etažnih vlasnika odbija preuzeti ulogu predstavnika stanara. Ovakva situacija može dovesti do toga da se zgrade nađu u statusu „prinudne uprave“, što dodatno otežava njihovo održavanje.

S obzirom na brojne kritike i probleme u primjeni, predstavnici upravitelja i etažnih vlasnika apelovali su na Kantonalno ministarstvo da preispita određene odredbe zakona i prilagodi ga stvarnim potrebama zajednice. Izostanak predstavnika ministarstva sa sastanka dodatno je otežao uspostavljanje dijaloga i nalaženje rješenja za nastale probleme.

Sve dok se ključni problemi ne riješe, implementacija zakona ostaje izazov, koji prijeti da značajno oteža upravljanje i održavanje stambenih zgrada u Unsko-sanskom kantonu.

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!