[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/11\/20\/selidba-pakovanje.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/11\/20\/100x73\/selidba-pakovanje.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/11\/20\/selidba-pakovanje.jpg","size":"47.97","dimensions":{"width":1170,"height":580}},{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/11\/20\/selidba-pakovanje_1.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/11\/20\/100x73\/selidba-pakovanje_1.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/11\/20\/selidba-pakovanje_1.jpg","size":"47.97","dimensions":{"width":1170,"height":580}},{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/11\/20\/kljuc-od-stana.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/11\/20\/100x73\/kljuc-od-stana.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/11\/20\/kljuc-od-stana.jpg","size":"33.75","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Život / Ljepota i zdravlje

BEZ STRESA I PANIKE: Stvari koje treba da znate kada se selite

U trenutku kada odlučite da se preselite počinje da se javlja stres, a nerijetko i panika.

Sama pomisao na to šta sve treba da se uradi može biti preplavljujuća. Ovo je potpuno normalna pojava, ali, dobra vijest je da stres možete izbjeći.

Važnost planiranja selidbe do posljednjeg detalja je ključ u pojednostavljenju procesa i osiguravanja da će sve proteći glatko. Iako određenu količinu stresa ne možete izbjeći, koji dolazi uz neizbježna iznenađenja na tom putu, imati plan koji će vam pomoći da ostanete pri rasporedu - napraviće ogromnu razliku.

U nastavku pročitajte par korisnih savjeta koji će vam pomoći da ova akcija prođe sa što manje problema.

#1 Informišite se o uslugama selidbe na vrijeme

Ovo je nešto što ljudi obično ostavljaju za poslednji trenutak. Međutim, iz mnogo razloga, taj postupak može biti veoma rizičan. S jedne strane, unajmljivanje kompanije za selidbe ovisi o njihovoj dostupnosti, a sa druge strane, može se desiti da vi nemate dovoljno vremena da istražite sve kompanije i uporedite cijene.

Osim toga, važno je upoznati se sa kompanijom koju ste odabrali i provjeriti njihove preporuke. Ovo će vam dati sigurnost da će vaše stvari stići bezbjedno i na vrijeme. Informišite se o uslugama selidbe na vrijeme kako ne biste doveli sebe u neprijatnu situaciju da probijate rokove.

#2 Procijenite troškove

Kupovina kuće ili stana je dovoljno veliki trošak sam po sebi.

Međutim, vaši troškovi se ne završavaju tu kada govorimo o selidbi. Osim ovih većih troškova, kao što je unajmljivanje kamiona za selidbu i kupovina zaliha za pakovanje, tu su i mali troškovi koji, kada se zbroje, iznose mnogo više.

Kada napravite grubu procjenu svih uključenih troškova, možete odrediti budžet koji je izvodljiv za vas. Nakon toga, u okviru tog budžeta možete nastaviti planiranje seldibe. Evo nekih od najčešćih troškova koje ćete vjerovatno imati tokom selidbe:

  • Angažovanje agencije za selidbe (značajno veći trošak kada se preselite u drugu državu);
  • Kupovina potrepština za pakovanje (ovo je obično periodičan trošak osim ako se ne kupuje na veliko);
  • Ponovno aktiviranje komunalnih usluga kao što je kablovska televizija ili Wi-Fi;
  • Profesionalno čišćenje (ovo možete odraditi i sami, ako budete imali dovoljno vremena);
  • Naručivanje hrane zbog nedostatka vremena za kuvanje.

#3 Napravite raspored pakovanja

Ljudi često misle da imaju sasvim dovoljno vremena za pakovanje, ali se obično taj proces oduži i pakovanje se ostavlja za poslednji trenutak. Iako se sedmice i mjeseci čine kao jako puno vremena, prije nego što shvatite će početi trka sa vremenom. Ovo je upravo jedna od situacija koje možete izbjeći ako napravite raspored pakovanja i ako ga se pridržavate.

Najefikasniji i najkorisniji način na koji ćete to postići je da imate vremensku liniju na kojoj ćete označiti koliko i koje stvari želite spakovati do određenog datuma. U zavisnosti od toga da li prenosite namještaj, sudove, kućne aparate i ostalo zavisiće i vaš raspored. Takođe, stvari koje su vam neophodne do poslednjeg dana preseljenja treba pakovati poslednje i tako da vam budu pri ruci.

#4 Otarasite se nereda i nepotrebnih stvari prije nego što se preselite

Bez obzira na to koliko dugo živite u svom sadašnjem domu, vi i vaša porodica ćete nagomilati neki oblik nereda koji se ne bi trebao prenositi u vaš novi dom. Mnogi ljudi koji se sele po prvi put griješe prenoseći sve stvari sa sobom, pogotovo one koje sigurno neće koristiti.

Izbjegavanje ove greške prilikom preseljenja ne samo da će vam pomoći da održite dom čistijim i organizovanijim, već će vam i smanjiti vrijeme neophodno za pakiranje. Ovo je blagoslov za vas, a za druge će biti kada te stvari poklonite i donirate onima kojima su zaista potrebne!

#5 Dio stvari spakujte sami

Unajmljivanje kompanije za selidbe i pakiranje zvuči primamljivo i jeste korisno, a često i neophodno za glomazne stvari poput namještaja.

Zato, sitnice poput knjiga, odjeće i drugih predmeta, možete samostalno spakovati i pozvati porodicu i prijatelje u pomoć!

Za one koji imaju dovoljno vremena da ovo odrade sami, ušteda je velika. Osim što ćete uštedjeti mnogo novca, imaćete potpunu kontrolu nad cijelim procesom. Bićete bezbrižni jer znate da će se sa lomljivim i predmetima koji imaju sentimentalnu vrijednost postupati pažljivo.

#6 Budite spremni na čišćenje

Bez obzira na to da li napuštate svoju kuću/stan ili iznajmljenu, moraćete je očistiti od vrha do dna prije nego što predate ključeve sledećem stanaru. Takođe, ako se useljavate negdje gdje je do skoro živio neko drugi, ili u novoizgrađenu kuću, moraćete odvojiti neko vrijeme za čišćenje i sređivanje.

Važno je ukloniti tragove prašine i ostale prljavštine koja može izazvati alergije i druge zdravstvene probleme.

Kako dani budu odmicali, sve više i više stvari će biti upakovano i zapečaćeno. Da se ne biste mučili da stvari koje su vam neophodne pronađete odmah, odvojite jednu ili dvije kutije za te stvari. One neka vam budu uvijek pri ruci i time ste riješili i ovaj problem.

Da biste ispratili da li su sve aktivnosti odrađene na vrijeme i da nećete kasniti sa selidbom, možete napraviti listu stvari koje treba da se obave. Zatim jednu po jednu križajte sa spiska. Na ovaj način ćete znati šta je preostalo da se uradi, te nećete imati problema.

Nadamo se da vam je ovaj tekst bio koristan i želimo vam svu sreću u novom domu!

 

 

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!