[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/10\/18\/l-7f3a40bad561107376193b8771d04362.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/10\/18\/100x73\/l-7f3a40bad561107376193b8771d04362.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2024\/10\/18\/l-7f3a40bad561107376193b8771d04362.jpg","size":"102.76","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Ekonomija

Zbog štete na željezničkoj infrastrukturi trpi cjelokupno bh. gospodarstvo

Klizišta i bujične poplave koje su pogodile Konjic i Jablanicu pored ljudskih žrtava izazvale su i velike štete na željezničkoj infrastrukturi zbog čega trpi cjelokupno bh. gospodarstvo.

O kolikom gubitcima je riječ teško je procijeniti, no, pretpostavlja se da se radio o višemilijunskim gubitcima.

Željeznički promet prema Republici Hrvatskoj već je dva tjedna u zastoju zbog čega ozbiljne štete trpe Luka Ploča i Naftni terminali FBiH, kao i cjelokupno bh. gospodarstvo.

Pruga Sarajevo - Ploče strateški je prometni koridor kojim se sirovinom opskrbljuju metalska, građevinska i druga industrija, a u prvih devet mjeseci 2024. godine prosječno se tim koridorom dnevno prevozilo do 7.000 tona robe.

U Luci Ploče za sada ne izlaze sa službenim podacima koja količina robe je blokirana i kolika je procijenjena šteta uzrokovana prekidom željezničkog transporta.

„Prekid prometa utjecat će na poslovanje kompanije, no u ovom trenutku je teško procijeniti u kojem obimu, a detaljnije informacije o tome će biti uključene u službenim izvješćima kompanije s obzirom na činjenicu da je Luka Ploče d.d. kompanija izlistana na Zagrebačkoj burzi“, naveli su u svom odgovoru Feni iz Uprave Luke Ploče.

U odgovoru se dodaje kako se nadaju da će željeznički promet što prije biti uspostavljen, a u međuvremenu Luka Ploča iznalazi alternativna rješenja za prijevoz robe.

Predsjednik Uprave Naftnih terminala FBiH Josip Tomić u razgovoru za Fenu potvrdio je kako su već prvih dana nakon poplava imali veliki pad, čak preko 50 posto otpreme.

- Gorivo željeznicom ide iz Rijeke, u kojoj se i otvaraju nalozi. Što se tiče cisterni, prvih dana ih je bilo malo, jer one moraju ići preko Kupresa. Prema podacima zadnja dva-tri dana, kako je pušten promet preko Jablanice, poboljšalo se stanje kad je u pitanju otprema. I dalje ćemo trpjeti jer je smanjen promet, dok se ne uspostavi željeznički promet, a željeznicom mi otpremamo negdje oko 5.000 tona mjesečno - izjavio je Tomić.

U ovom trenutku, dodao je, teško je govoriti o konkretnim ciframa.

- Uglavnom zadnja dva-tri dana se povećao promet jer se povećao broj autocisterni. Prijevoz željeznicom je trajno umanjen, a na kraju mjeseca ćemo znati o kojim brojkama je točno riječ. Nije to veliki pad, ali za nas kao manju tvrtku to ipak jest veliki udarac. U Luci Ploče je, na primjer, veći pad jer su oni sto posto vezani za željeznicu kada je u pitanju transport ugljena i ostalih stvari - kazao je predsjednik Uprave Naftnih terminala FBiH.

Izrazio je i nadu da će što prije doći do normalizacije situacije.

- Kroz medije pratimo odluke Vlade (FBiH) da će ubrzati uspostavu željezničkog prometa što će nama puno značiti. Nadamo se da će to biti u nekom razumnom roku, a prema nekim informacijama, to može biti od jednog do tri mjeseca, uglavnom mi na to ne možemo utjecati – zaključio je Tomić.

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!