Posljednjeg dana oktobra u Sarajevu će početi SONEMUS fest 2024: WARIATIONS, a najavljen je kao jedini festival savremene umjetničke muzike u Bosni i Hercegovini.
Prvi sadržaj ovogodišnjeg Sonemus Festa, 'Solilokviji', planiran je za 31. oktobar u Muzičkoj akademija Univerziteta u Sarajevu. Nastupit će muzičari Sonemus ansambla, a izvest će seriju kompozicija za solo instrumente kompozitora Karlheinza Stockhausena, Davida Langa, Elo Masing, Lize Lim i drugih.
Drugi koncert bit će upriličen 1. novembra, u Bosanskom kulturnom centru Kantona Sarajevo. Donosi nastup estonskog sastava Ensemble for New Music Tallinn (ENMT), programom koncentriranim na post-spektralnu muziku - muzički pravac koji za osnovni kompozicioni model/paradigmu uzima fizičke i psihofizičke karakteristike tona/zvuka, otkrivajući tako potpuno novi muzički svijet “skrivan” u djelima tradicionalno shvaćene muzike. Ovom prilikom bit će i premijerno izvedena kompozicija "Ghetto 2024: صمود" internacionalno aktivne bosanskohercegovačke kompozitorke Hanan Hadžajlić.
Koncert “Monochromophonia” najavljen je za 9. decembar u Muzičkoj akademiji UNSA. Upriličit će premijeru istoimene kompozicije bh. kompozitora Ališera Sijarića za kvartet saksofona i live elektroniku, kao i djelo austrijskog kompozitora Georga Friedricha Haasa. Zasnovane su na mikrotonalnosti (upotrebi muzičkih intervala manjih od standardne podjele oktave na 12 stupnjeva koji stvaraju specifične slušne efekte) u izvedbi Sarajevskog kvarteta saksofona. Ulaz na koncerte je slobodan, a svi sadržaji počinju u 20 sati.
- Utopljeni u svijet ispraznog spektakla stvorenog srazom politike moći i tehnologije, postepeno smo lišavani sposobnosti da u zvuku obrazujemo i čujemo značenje (svejedno da li je u pitanju govor ili muzika), pa tako i mogućnosti da čujemo Drugoga (i/li drugačije). Zatvoreni u vlastite unutarnje (duhovne) reverberacijske komore, u kojim u vremenskoj petlji beskonačno odjekuju spoljašnji zvučni podražaji (koje, pogrešno, čujemo kao vlastite identitete), stvorili smo distopijski svijet nalik brojgelovskoj viziji pakla, kojem su rat i nasilje jedino moguće ishodište. [P. Breugel stariji: "El Triumfo de la Muerte"]. Forma muzičke varijacije [eng. variation], kao temeljni izraz racionalizma i prosvjetiteljstva u muzici, u ovakvom kontekstu postaju “wariations” [amalgamacija od: eng. war – rat + (var)iation – (var)ijacija]. Umjetnost (pa tako i umjetnička muzika), shvaćena kao “laž (iluzija) koja otkriva istinu” (P. Picasso), jedna je od rijetkih preostalih oblasti ljudskog djelovanja u kojoj je istinska komunikacija (suočavanje s Drugim i drugačijim) moguća. U tom duhu, kao i u duhu otpora postojećem condition humaine u kojem odzvanjaju “wariations”, održava se i ovogodišnji SONEMUS Fest - navodi organizator.
Komentara: 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.