Iako je 2019.godina godina bila najbolja poslovna godina za Turističku zajednicu Kantona Sarajevo i u 2020.godini je urađen dobar posao za uvjete u kojima je čitav svijet živio, u vrijeme pandemije koronavirusa, a sve to zahvaljujući promjenama poslovne politike i kvalitetnom saradnjom sa članovima turističke zajednice Kantona.
Na konferenciji za medije danas su predsjedavajući Povjerenstva Turističke zajednice KS Mufik Muslić, predsjednik Udruženja turističkih privrednika BiH Senad Halilović, voditelj projekta „Sarajevo outdoor city“ Edin Alić i Emina Ligata iz TZ-a KS, ukazali su na važnost promjene poslovne politike, jer se sa pandemijom koronavirusa mijenja i filozofija putovanja, turizma.
Muslić je podsjetio da je 2019. godina bila rekordna iz oblasti turističkog prometa: 665.489 turista posjetilo je Kanton Sarajevo (16,8 posto više u odnosu na 2018.), 1.446.534 noćenja ostvareno u KS-u (22,8 posto više u odnosu na 2018.), a prihod od turizma u BiH u 2019. godini bio je rekordnih 2.054.000.000 KM.
I 2020. godina je dobro počela, posebno u januaru i februaru, ali se onda bilježi konstantni pad, tako da u periodu januar – novembar 2020. godine broj dolazaka turista iznosi 123.884 i bilježi pad od 80,2 posto u odnosu na isti period prethodne godine, dolazaka stranih turista je bilo 81.330 (pad od 85,2 posto), a domaćih 42.554 dolazaka (pad od 43,6 posto)
U periodu januar – novembar 2020. godine ukupni broj turističkih noćenja iznosi 309.618 i bilježi pad od 77,3 posto u odnosu na isti period prethodne godine. Ostvareno je 231.302 noćenja stranih turista (pad od 81,0 posto), a domaćih 78.316 noćenja (pad od 47,0 posto).
Iako je pandemija koronavirusa pogodila sve oblasti privrede, ipak se Turistička zajednica KS uhvatila u koštac sa problemima. Fokus je bio na očuvanju poslovanja i radnih mjesta u privatnom sektoru, te su sa 1.000.000 KM pomogli hotelijerima, turističkim agencijama i turističkim vodičima.
Također je ukinuta i obaveza plaćanja turističke članarine za period od 60 dana nakon stupanja na snagu Zakona o ublažavanju negativnih ekonomskih posljedica („korona zakon“).
- No, shvatili smo, a na osnovu istraživanja tržišta, da će se u 2021.godini ali i narednih godina promijeniti kompletna filozofija u turističkoj privredi, promijenit će se način putovanja, interesi i želje turista i morat ćemo prilagoditi naše načine rada, programe, vizije i aktivnosti iz oblasti promocije i marketinga – a to je digitalizacija – kazao je Muslić.
To znači, pojasnio, moramo imati pristup informacijama u digitalnom obliku, digitalizacija turističkih proizvoda, digitalizacija destinacija i naoružavanje potencijalnih turista da uvijek imaju adekvatne, tačne, prihvatljive i primjenjive informacije.
U tom smislu je Turistička zajednica sa svojim članovima tokom ove godine započela promociju domaćeg turizma, jer, kako su Muslić, Halilović, Alić i Ligata kazali, Bosna i Hercegovina je prelijepa, neistražena i raspolaže velikim prirodnim bogatstvom – planinama, rijekama, jezerima, bogatom florom i faunom.
Stoga će, pored fokusa na domaće i regionalne turiste, promotivne aktivnosti Turističke zajednice KS u buduće biti usmjerene na tržišta Ujedinjenih Arapskih Emirata, Kraljevine Saudijske Arabije, Albanije, te uvezivanje sa velikim touroperatorima koji dovode turiste na Balkan.
Komentara: 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.