Bečko poduzeće za javni prijevoz "Wiener Linien" osmislilo je sistem putem kojeg, nakon što vozovi prilikom kočenja i ulaska u stanicu oslobode energiju, tu energiju iz metroa pretvara u recikliranu struju za napajanje pokretnih stepenica, liftova i rasvjete.
Kako je saopćeno iz Eurocomma, prioritet sistema predstavlja razmjena kočione energije između samih vozova, međutim ukoliko taj protok, zbog prevelikog vremenskog razmaka između linija ili nekog drugog razloga nije moguć, onda se energija preusmjerava na opskrbu ostalih sistema u metrou.
U Beču su trenutno dvije stanice podzemne željeznice obuhvaćene tim projektom. Proračuni pokazuju da ta dva sistema godišnje mogu reciklirati do tri GWh struje, što odgovara potrošnji od 720 domaćinstava i uštedi 400 tona CO2-emisija.
- Mi smo uvijek u potrazi za novim načinima za zaštitu klime. Zbog toga od januara 2020. nabavljamo samo struju s nultom emisijom CO2 koja je u potpunosti dobivena iz obnovljivih izvora energije u Austriji - objasnio je direktor preduzeća "Wiener Linien" Günter Steinbauer.
Pilot projekta "Brake Energy" započeo je 2018. godine na samo jednoj stanici podzemne željeznice, ove godine je uspostavljen na drugoj, a u budućnosti su planirana još četiri takva postrojenja, saopćeno je.
Komentara: 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.