[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2021\/05\/10\/hyperloop-voz.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2021\/05\/10\/100x73\/hyperloop-voz.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2021\/05\/10\/hyperloop-voz.jpg","size":"79.04","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Život / Nauka i tehnologija

Putovanja budućnosti će biti vrlo zanimljiva i nevjerovatno brza

U pustinji sjeverno od Las Vegasa, proteže se u podnožju planina metalna cijev koja bi jednog dana mogla unijeti svojevrsnu revoluciju u putovanja.

Radi se o 500 metara dugoj cijevi DeviLoop, testnog poligona na kojem su u novembru 2020. prvi put prevezni ljudi. Uprkos kratkoći "staze" uspjeli su postići brzinu od 172 km/h.

Kompanija Virgin Hyperloop, među čijim su partnerima i Virgin Group Richarda Bransona, razvija tehnologiju za putničke kapsule koje bi vozile brzinom od 1200 kilometara na sat kroz gotovo vakumske tunele, koristeću magnetnu levitaciju.

Čast da budu prvi putnici futurističkog voza Hyperloopa, pripala je Joshu Giegelu, šefu tehnološkog razvoja kompanije i Sari Luchian, direktorici odjela koji se bavi iskustvom putovanja.

Kapsule će primati 28 ljudi i moći će se prilagoditi za duge i kratke udaljenosti te prijevoz tereta, što predstavlja veliki napredak u brzini dostavljanja tog tereta. 

- Mogao bi to biti prvi način prijevoza u 100 godina koji će unijeti revoluciju u putovanje, kao što su to već učinili automobili, vozovi i avioni - rekao je Giegel.

Na ideju o "vakumskom vlaku" prvi je početkom 1900. došao  naučnik Robert Goddard, a prva država koja je to pokušala razviti jeste Francuska koja je 60-ih i 70-ih pokušala napraviti Aerovoz a interes je ponovo potaknuo poduzetnik Elon Musk 2013.

Gieleg je tada radio za Muskov SpaceX.

Virgin Hyperloop planira izgraditi mrežu tunela kojima bi se povezali najveći svjetski gradovi. 

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!