Druga cijev tunela Ivan dužine 1721 metar na dionici Tarčin - Konjic probijena je u srijedu što je za tri tjedna prije od predviđenoga roka.
Radovi na probijanju tunela kroz planinski prijelaz Ivan Sedlo započeli su u siječnju prošle godine dok je u srpnju ove godine probijena lijeva cijev dužine 1761 metara.
"Probijalo se 24 sata dnevno, u tri smjene. Prosječno dnevno napredovanje u probijanju cijevi bilo je do 3,5 metara, a iskopano je ukupno 330.000 prostornih metara materijala koji se ugrađuje u nasip trase autoceste", navodi se u priopćenju iz JP Autoceste Federacije BiH.
Tunel Ivan je dvocijevni tunel s po dvije trake, a lijeva i desna cijev su spojene s pet poprečnih veza, kao i jednom poprečnom vezom za prolaz interventnih vozila. Radovi su se izvodili u izazovnoj i složenoj geološkoj strukturi, litološki sastav je bio heterogen, tako da je bilo nepredviđenih okolnosti koje su prevladane.
U tijeku je izrada sekundarne obloge tunela Ivan, do sada je izvedena na način da je armirana čitavom dužinom u obje cijevi, te je izveden podnožni svod. Ovo govori koliko je okolno tlo bilo nestabilno i koliko je trebalo sigurnosnih mjera i podgrade izvesti da bi se osigurala stabilnost tunela, navodi se u priopćenju.
Završetak betoniranja sekundarne obloge očekuje se u ožujku 2022. godine, a instalacije i oprema počet će se ugrađivati početkom 2022. godine.
Izvođač radova na ovoj poddionici je Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo (BiH). Nadzor nad izgradnjom vrši IRD Engineering S.r.l. iz Italije.
Vrijednost Ugovora za izgradnju tunela Ivan je 57.628.570,37 eura bez PDV-a, a sredstva su osigurana putem Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 50 milijuna eura i bespovratnim sredstvima Europske unije u visini od 11,4 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
S druge strane vrijednost ugovora za izgradnju poddionice Tarčin – ulaz u tunel Ivan je 66.584.028,92 eura bez PDV-a i financira se sredstvima osiguranima kod Europske investicijske banke (EIB) i bespovratnim grant sredstvima odobrenim od strane WBIF (sredstva EU) u visini od 11,7 milijuna eura.
Radovi na poddionici Tarčin – Ivan ukupne dužine 6,9 kilometara teku planiranom dinamikom, a predviđeni rok puštanja u promet je ljeto 2022. godine.
Inače, probijanju tunela Ivan nazočio je v.d. izvršni direktor Sektora za projektiranje i građenje JP Autoceste FBiH Ešef Džafić, sa Šefom projekta na poddionici Tarčin – Ivan Erminom Handžarom i suradnicima.
Komentara: 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.