[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/11\/02\/asteorid-earth.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/11\/02\/100x73\/asteorid-earth.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2022\/11\/02\/asteorid-earth.jpg","size":"53.01","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]

Otkriven novi potencijalno opasan asteroid

Asteroid širok 1,5 kilometara, nazvan 2022 AP7, otkriven je u području u kojem je izuzetno teško uočiti objekte zbog blještavosti Sunca.

Pronađen je zajedno s druga dva asteroida bliska Zemlji pomoću visokotehnološkog instrumenta na teleskopu Victor M. Blanco u Čileu koji je izvorno razvijen za proučavanje tamne tvari.

- 022 AP7 presijeca Zemljinu orbitu, što ga čini potencijalno opasnim asteroidom, ali trenutno nema putanju koja bi dovela do sudara sa Zemljom - kazao je čovjek koji se nalazi na čelu tima koji je otkrio asteroid, astronom Scott Sheppard iz Instituta za znanost Carnegie.

Potencijalna prijetnja proizlazi iz činjenice da će se, kao i kod svakog drugog objekta u orbiti, njegova putanja polako mijenjati zbog bezbrojnih gravitacijskih sila, naročito planeta.

Stoga je teško iznositi dugoročne prognoze.

Novootkriveni asteroid jenajveći objekt potencijalno opasan za Zemlju koji je otkriven u posljednjih desetak godina, objavio je NOIRLab, istraživačka grupa koju finansira SAD i koja upravlja s više zvjezdarnica.

Po trenutnoj orbiti rizik je mali, ali u slučaju sudara, asteroid te veličine imao bi razoran utjecaj na život kakav poznajemo, rekao je Sheppard.

Objasnio je da bi prašina izbačena u zrak imala veliki učinak hlađenja, izazivajući masovno izumiranje kakvo nije viđeno na Zemlji milionima godina.

Rezultati njegovog tima objavljeni su u naučnom časopisu The Astronomical Journal.

Druga dva asteroida ne predstavljaju opasnost za Zemlju, ali jedan je asteroid najbliži Suncu ikada pronađen.

Oko 30.000 asteroida svih veličina - uključujući više od 850 širih od jednog kilometra - utvrđeno je u blizini Zemlje, što im je priskrbilo oznaku "Near Earth Objects" (NEO).

Nijedan od njih nije prijetnja Zemlji u narednih 100 godina.

Prema Sheppardu, postoji vjerovatno 20 do 50 velikih NEO-a koje treba pronaći" ali većina je u orbitama pokrivenim blještavilom Sunca.

U sklopu pripreme za buduće otkriće još opasnijeg objekta, NASA je krajem rujna provela probnu misiju u kojoj je sudarila letjelicu s asteroidom, dokazujući da je moguće promijeniti njegovu putanju.