[{"img":"https:\/\/startbih.ba\/assets\/images\/default\/800x600\/no_photo.png","thumb":"https:\/\/startbih.ba\/assets\/images\/default\/300x300\/no_photo.png","full":"https:\/\/startbih.ba\/assets\/images\/default\/800x600\/no_photo.png","size":"160.29","dimensions":{"width":770,"height":460}}]
Život / Ljepota i zdravlje

Novo: Pacijenti se žale na neljubaznost zdravstvenih djelatnika

SARAJEVO, 17.12.2015

Agencija za kvalitetu i akreditaciju u zdravstvu FBiH (AKAZ) dodijelila je danas u Sarajevu certifikate za 70 timova obiteljske medicine domova zdravlja Sarajevo, 17 apoteka i sedam centara za mentalno zdravlje, a predstavljena je i naljepnica koja je dokaz da je urađen pregled i uspostavljen sistem sigurnosti, odnosno kvalitete zdravstvene ustanove.

Direktor AKAZ-a Ahmed Novo kazao je novinarima da se standardi prvenstveno odnose na sigurnost usluga, a posjedovanje naljepnice je dokaz da se zdravstvena ustanova pridržava propisanih standarda i kriterija koji se odnose na optimalno pružanje usluga kad su u pitanju sigurnost i kvaliteta.

U AKAZ-u se nadaju i pozitivnoj reakciji pacijenata, a Novo precizira da imaju i set indikatora, od kojih je jedan izvještaj o zadovoljstvu pacijenata.

Kaže da je AKAZ, na osnovu tih indikatora, prikupio podatke za domove zdravlja i bolnice o problemima, izazovima i mogućnostima za napredak. Na osnovu toga uočeno je, kaže, da se pacijenti najviše žale na neljubaznost prije svega medicinskih sestara potom i ljekara.

- Opterećeni smo nedostatkom resursa, materijalnih sredstava, zaostajemo i kad se radi o broju ljekara prema broju stanovništva u odnosu na evropske države. Ipak, neke se stvari mogu poboljšati i bez novca, a to je osmijeh na licu zdravstvenog radnika - kazao je.

Kao primjer da je to moguće i postići naveo je certificirane timove obiteljske medicine ili akreditiranu Psihijatrijsku bolnicu Kantona Sarajeva.

Upitan za ocjenu kvalitete zdravstva u FBiH kaže da je to jedna od najboljih oblasti, bez obzira na sve teškoće i izazove. U poređenju s npr. švedskim sistemom imamo mnogo toga za unaprijediti, ali je, kaže, općenito filozofija rada AKAZ-a kontinuirano unapređivati kvalitetu te da uvijek ima prostora da se radi i bolje i kvalitetnije.

Najavljuje da će AKAZ i u godini koja slijedi intenzivno raditi na certifikaciji zdravstvenih ustanova, podsjeća da je certifikacija obaveza za sve zdravstvene ustanove te naglašava da se mnoge od tih ustanova ozbiljno pripremaju za taj proces.

- Naveli smo 2016. kao godinu certifikacije, intenzivno ćemo raditi na tome. Mislim da ćemo imati mnogo više timova obiteljske medicine i apoteka, ali i domova zdravlja i bolnica koje će se aktivno uključiti u taj proces - kazao je Novo.

Kao godišnji osvrt na stanje kvaliteta i sigurnosti u zdravstvenim ustanovama FBiH AKAZ je danas organizirao seminar za koordinatore kvalitete i zdravstvene menadžere u FBiH, dodijelio akreditacije i certifikacije zdravstvenim ustanova, kao i priznanja, zahvale zaslužnim institucijama te pojedincima za proteklu godinu.

Akreditacija kao rezultat dugotrajnog i sistemskog procesa uspostave kvaliteta potvrda je da zdravstvene ustanove, odnosno njeni odjeli i službe ispunjavaju optimalne standarde i kriterije sigurnosti i kvalitete pružanja zdravstvenih usluga.

Organizirani pristup problemu kvaliteta zdravstvene zaštite sve češće se spominje u kontekstu odgovarajućih standarda koja naša država ispunjava na putu priključivanju porodici evropskih naroda. S tim u vezi, u okviru zajedničkog projekta Svjetske banke "Osnovno zdravstvo" i Federalnog ministarstva zdravstva na razvoju kvaliteta i sigurnosti zdravstvene zaštite, 2005. godine ustanovljena je Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu FBiH (AKAZ) sa sjedištem u Sarajevu a na temelju formulirane politike kvaliteta i zakona koji tretira istu materiju. Partneri AKAZ-a i ovogodišnjih "Dana kvaliteta" su i UNDP, UNICEF BiH, Asocijacija XY i UNFPA u BiH.

Podijelite ovaj članak!