Online prodavnice postaju sve popularnije iz dana u dan. Sa sve većim brojem ljudi koji kupuju proizvode i usluge na internetu, otvaranje sopstvene online prodavnice može biti odlična poslovna prilika.
Ali, pitate se kako da od nule započnete uspješan biznis, zar ne? Kako bi vaša online prodavnica bila uspješna, potrebno je primijeniti određene strategije i tehnike. U nastavku ovog teksta, pružićemo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći da izgradite i održite uspješnu online prodavnicu.
Neka vam korisničko iskustvo (UKS) bude na vrhu liste prioriteta. Svrha vaše veb stranice je da privuče kupce koji traže proizvod koji žele da kupe. Da bi se stalno vraćali, vaša je odgovornost da njihovo iskustvo kupovine učinite jednostavnim i prijatnim.
U 57% slučajeva korisnici ne preporučuju preduzeća koja imaju loš veb dizajn. Angažovanje kredibilnog stručnjaka za dizajn ili korišćenje profesionalnih alata za veb dizajn će povećati vašu ukupnu stopu posjete i pružiti vašim klijentima pozitivnu sliku o vašem brendu.
Prije nego što objavite svoju veb stranicu, pogledajte sve kao da učestvujete u procesu kupovine kao kupac. Da li je polje za pretragu lako pronaći i da li radi ispravno? Kada pretražujete sajt ili aplikaciju na svom telefonu ili tabletu, da li je korpa za kupovinu pravilno optimizovana ili kupac treba da skroluje u stranu da bi ih pronašao?
Izrada e prodavnice nije jednostavan zadatak, ali će vam fokusiranje na ove detalje zaista pomoći da unaprijedite iskustvo potrošača pri njenom korišćenju. Ne zaboravite da konsultujete SEO agenciju, za pravilnu optimizaciju za pretraživače.
Kreiranje veb dizajna sa povratnim informacijama je važno kada dizajnirate svoj sajt. Da bi potencijalni klijenti uspješno završili tok prodaje, morate se pobrinuti za raspon pažnje korisnika. Kupci provode oko 3,18 minuta na veb lokacijama za e-trgovinu.
Ovo ilustruje potrebu da obezbijedite da vrijeme učitavanja bude kratko, a veb meniji atraktivni i jasni. Što se tiče vaših proizvoda, 76% kupaca kaže da opis proizvoda sadrži najvrednije informacije na vašoj veb stranici zato sve bitne podatke o njima sumirajte u opisu.
Kada ste odlučili za šta će tačno biti specijalizovana vaša e-prodavnica, vrijeme je za istraživanje. Sakupite informacije o poslovanju konkurencije - okvirne cijene, ciljne grupe, pogodnosti koje nude, kvalitet i način proizvodnje ili distribucije i slično.
Zatim bi trebalo da primijenite SWOT analizu (Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats) na vaš biznis kako biste definisali prednosti i mane vašeg poslovanja u odnosu na konkurenciju iste specijalizacije.
Nakon toga, na red dolazi istraživanje tržišta. Svako uspješno poslovanje zasniva se na poznavanju potreba njegovih korisnika. Definišite ciljne grupe za vašu online prodavnicu i fokusirajte se na proizvode koji će sa njima najviše rezonovati. Ovo je jedna od najvažnijih komponenti poslovne strategije i na njoj se zasniva veliki dio uspjeha.
Pod istraživanjem tržišta podrazumijevaju se brojna društvena istraživanja mišljenja, njihovo sistematsko prikupljanje i interpretacija informacija sadržanih u njima. Na osnovu ovih informacija bi trebalo da odredite smjer u kome će vaša online prodavnica obavljati svoje poslovne aktivnosti.
Ovo je vrlo često zanemaren dio sajta svake kompanije ili pojedinca. Ova stranica je vaša prilika da predstavite svoju kompaniju i ciljeve korisnicima pod vašim sopstvenim uslovima.
Čak 86% potrošača kaže da je autentičnost važna pri odabiru brenda za podršku, što vam nameće odgovornost da osigurate da vaša stranica “O nama” prenosi iskrenost, osnovne vrijednosti i strast vaše kompanije u pogledu njenih proizvoda.
Na ovaj način možete se izdvojiti od konkurencije, jer 52% ispitanika kaže da je stranica “O nama” prva stranica koju posjete kada dođu na veb lokaciju kompanije. U ovom dijelu sajta vi korisnike suptilno obavještavate zašto bi trebalo da izaberu vaš proizvod i kako bi im to olakšalo život.
Da biste privukli više potencijalnih kupaca, morate da investirate u efektivan digitalni marketing i prilagoditi se svim inovacijama koje tehnologija konstantno donosi. Koristite različite kanale kao što su društvene mreže, e-mail marketing, SEO optimizacija i plaćeni oglasi kako biste povećali vidljivost vaše online prodavnice.
Pridružite se relevantnim grupama i forumima gdje se okupljaju vaši potencijalni kupci i angažujte se sa njima. Takođe, pratite analitiku i rezultate kako biste mogli da prilagodite svoju strategiju marketinga i povećate uspjeh prodavnice.
Posebno važan segment ove strategije jesu društvene mreže. U današnje vrijeme gotovo je nemoguće izbjeći društvene mreže, a reklamiranje je na njima postalo sve aktivnije. Napravite profil na svim popularnim društvenim mrežama kao što su Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn i slične.
Redovno ažurirajte profile i često kačite sadržaj visokog kvaliteta. Pored toga, često interagujte sa korisnicima. Odgovarajte na njihova pitanja, izrazite zahvalnost za sve njihove kupovine i pozivajte ih da ponove to iskustvo. Osjećaj uključenosti i pripadnosti je korisnicima od presudne važnosti.
Proces pokretanja online prodavnice nosi mnogo izazova sa sobom, ali uz dobre strategije vaša će sigurno doživjeti uspjeh. Fokusirajte se na razumijevanje svoje ciljne grupe, izgradnju privlačnog i optimizovanog sajta, kvalitetne proizvode i usluge, efektivan digitalni marketing, vrhunsku korisničku podršku i ponudu koja će izdvajati vašu prodavnicu od konkurencije. Nastojte da pružite izvanredno korisničko iskustvo i stalno se prilagođavajte promjenama na tržištu kako biste bili konkurentni i uspješni u današnjem digitalnom okruženju.
Komentara: 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.