[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2021\/08\/12\/asteorid-earth.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2021\/08\/12\/100x73\/asteorid-earth.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2021\/08\/12\/asteorid-earth.jpg","size":"53.01","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]

NASA objavila procjenu kada će biti najveća šansa da asteorid promjera 500 metara udari Zemlju

Astronomi su asteroid Bennu otkrili 1999. godine te od tada pažljivo prate njegovu putanju i koliku opasnost predstavlja za našu planetu.

Riječ je o jednom od dva najopasnija asteroida (drugi je nazvan 1950 DA) u solarnom sistemu za koji NASA vjeruje da bi jednom mogli udariti u Zemlju.

Jučer su objavljene nove projekcije oko putanje i potencijalne opasnosti Bennua za Zemlju te je, prema tim projekcijama, opasnost od udara malo veća u odnosu na prethodne prognoze.

Ipak, odmah treba napomenuti da je opasnost od potencijalnog udara i dalje mala.

U odnosu na prethodne projekcije, vjerojatnost da će Bennu udariti u Zemlju do 2300. godine sada iznosi 0,057 posto, a naučnici su kao datum na koji je opasnost od udara najveća izdvojili 24. septembar 2182. godine, kada je vjerovatnost udara 0,037 posto.

Asteroid bi se prvo trebao približiti Zemlji 2135. godine, ali naučnici ne očekuju da će tada predstavljati prijetnju (mogao bi se približiti Zemlji na samo 120 hiljada km).

- Vjerovatnost da će udariti u Zemlju malo se povećala, no to nije značajna promjena. Tako da nema pretjeranog razloga za brigu - komentarisao je Davide Farnocchia iz NASA-inog Centra za proučavanje objekata bliskih Zemlji.

Do novih izračuna NASA-ini naučnici došli su na temelju podataka koje su dobili od svemirske sonde Osiris-Rex koja je neko vrijeme provela uz taj asteroid te je čak uzela i uzorke s njegove površine. Sonda je sada na putu prema Zemlji te bi uzorke trebala dostaviti za dvije godine.

Promjer Bennua iznosi oko 500 metara, a ako bi zaista došlo do udara u Zemlju, naučnici ne očekuju posljedice kakav je napravio asteroid odgovoran za izumiranje dinosaura prije 66 milijuna godina, prenosi AP News.