Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović i ministar kapitalnih investicija Crne Gore Mladen Bojanić, nakon održanog bilateralnog sastanka, potpisali su na marginama 4. sastanka Ministarskog vijeća Prometne zajednice Sporazum o izgradnji mosta na rijeci Tari i priključnih graničnih dionica.
Ministar Mitrović je kazao da su poslije dugogodišnjih razgovora konačno potpisali Sporazum o izgradnji mosta koji će povezivati dvije zemlje, odnosno dva naroda koji se nalazi na SEETO 2b ruti.
Dodao je da su sredstva za izgradnju ovog mosta već osigurana tako da se do kraja godine očekuje i početak radova - saopćeno je iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH.
Po njegovim riječima, izgradnja ovog mosta ujedno znači i početak izgradnje dionice ceste Foča - Šćepan Polje.
- Ministarstvo kojim rukovodim u narednom periodu će raditi na osiguravanju sredstava za izgradnju ove dionice, kako bismo bolje povezali Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru. Kada govorimo o privrednom, ekonomskom i turističkom razvoju, kompletan region sigurno će imati benefite od izgradnje mosta i navedene dionice ceste - naglasio je ministar Mitrović.
Republika Slovenija kao predsjedavatelјica Evropske unije bila je domaćin sastanka koji je održan na Brdu kod Kranja i koji je okupio ministre iz šest partnerskih zemalјa sa zapadnog Balkana, Evropsku komisiju i predstavnike država članica EU.
Glavna tačka dnevnog reda bilo je prihvatanje Strategije za održivu i pametnu mobilnost za zapadni Balkan i jačanje saradnje o prekograničnoj povezanosti u regionu i sa EU.
Direktor Stalnog sekretarijata Prometne zajednice Matej Zakonjšek je kazao da region pati zbog visokog nivoa emisija stakleničkih gasova čiji su uzrok sektori energetike i prometa.
Dodao je da promet čini 16 posto tih emisija.
- Zadovoljstvo mi je što su ministri zapadnog Balkana prihvatili ovaj strateški dokument kojim će se ovi izazovi riješiti. Naša Strategija za održivu i pametnu mobilnost za zapadni Balkan će otvoriti put ka čistijem prometu i bit će jedan od ključnih pokretača prometne politike u regionu. Ona će pomoći našim regionalnim partnerima da izrade i ojačaju svoje nacionalne strategije, a krajnji cilj je zeleniji, održiv i zdraviji promet za građane ovog regiona - rekao je Zakonjšek.
Na sastanku je prihvaćen i Akcioni plan Prometne zajednice za vodni promet i multimodalnost koji promovira multimodalna prometna rješenja i izmjene modaliteta prometa kroz ciljane politike, uključujući i ulaganja u unutrašnje plovne puteve i pomorske luke Bar i Drač.
Opredijeljenošću za njegovu provedbu, regionalne učesnice će zajedno težiti ka stvaranju jačeg sistema multimodalnog prometa i povećanju vodne dimenzije prometnog ekosistema u periodu 2021-2025.
Sastanak na Brdu kod Kranja bio je prilika i za analizu napretka na proširenju zelenih traka ka granicama između EU i zapadnog Balkana koje su uspostavljene na početku izbijanja pandemije COVID-19 kako bi se spriječile nestašice osnovnih namirnica i medicinske opreme.
Njihovo uspostavljanje je predstavljalo jedan od najuspješnijih primjera regionalne saradnje čime su se uspjeli očuvati trgovinski tokovi ne samo u korist ekonomije već i u pogledu učinkovite borbe protiv pandemije.
Rad u korist zapadnog Balkana se ogleda i u posvećenosti Prometne zajednice da se s međunarodnim partnerima koji su podržali uvođenje prve faze Opservatorije Prometne zajednice za sigurnost na cestama, a prije svega sa Jeanom Todtom, specijalnim izaslanikom Ujedinjenih naroda za sigurnost na cestama, ceste u regionu učine sigurnijim.
Također, ministar Mitrović je održao bilateralni sastanak s ministrom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije Tomislavom Momirovićem s kojim je razgovarao o izgradnji aerodroma u Trebinju, mosta kod Bajine Bašte i autoceste Sarajevo – Beograd - navodi se u saopćenju.
Komentara: 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.