[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2019\/11\/04\/fna-111825.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2019\/11\/04\/100x73\/fna-111825.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2019\/11\/04\/fna-111825.jpg","size":"263.59","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Život / Okoliš

Iz Vodovoda poručuju kako voda nije zagađena, u 'Futuri' nikom ne vjeruju

 Iz mostarskoga "Vodovoda" ističu kako voda nije zagađena te da se u slučaju pojave mutnoće voda prokuhava i slobodno konzumira, a iz Udruženja za unapređenje kvalitete življenja „Futura“ Mostar poručuju da više nikom ne vjeruju.

Naime, problem zamućenja vode pri svakoj jačoj kiši tijekom sušnih razdoblja u Mostaru postoji već dugo. 

U  Vodovodu kažu da velika količina padalina zamuti vodu na samom izvoru, a kapaciteti Vodovoda premašuju mogućnost da toliku količinu pročiste.

-To je razlog povećane mutnoće vode, ali ne i zagađenosti vode. To je pojava kratkotrajnog karaktera od dva do tri dana, i u tim situacijama nerijetko obavijestimo građane da osobe starije dobi i djeca prokuhavaju vodu za konzumaciju dok ne dođe do smirivanja vremenskih prilika - naglašava glasnogovornica Vodovoda Marina Sušac. 

Drugo pitanje koje se nadovezuje je dotrajalost primarne vodovodne mreže, odnosno njezina rekonstrukcija.

 Iz Vodovoda kažu kako to iziskuje velike troškove i da su to investicije koje premašuju njihove mogućnosti. 

- Nastojimo održavati postojeće stanje urednim. Prilikom svake rekonstrukcije, puknuća, radova, stare azbestne cijevi mijenjamo novim PHD cijevima- objašnjava Sušac.

Predsjednik Udruženja za unapređenje kvalitete življenja „Futura“ Mostar Marin Bago kaže pak kako nije siguran da se problem zamućenja vode može skoro riješiti.

-Ne mislim da se problem zamućenja može riješiti na ovakav način održavanja s obzirom na dotrajalost vodovodnih cijevi i s obzirom da u Mostaru ima puno podzemnih voda koje se pomiješaju i slično- smatra Bago.

U ovom momentu, kaže on, ne možemo reći jeli voda u redu. Nama se kaže na što su se analize odnosile i što se tražilo, ali nam se ne kaže na koje elemente se nije obavljala analiza, a trebala je. 

Sa žaljenjem konstatira kako tehnološki nismo napredovali.

-Voljeli bismo da neka inozemna stručna tvrtka izmjeri i vodu i tlo u HNŽ-u jer ljudima i menadžmentu iz ovih institucija više ne vjerujemo- poručuje Bago.

 Što se tiče potrošnje vode i visokih računa na koje se građani žale, nažalost, potrošač je dužan platiti ono što potroši.

Iz Vodovoda objašnjavaju kako se naplata vode u zgradama starijeg datuma obavlja tako da se potrošnja dijeli na broj stanara (članova), a da su investitori novijih zgrada uvjetovani da za svaki stan omoguće zaseban sat, kako bi potrošnja vode bila naplaćena prema stvarnoj potrošnji tog stana. Isto je i sa kućama, dakle onoliko koliko se potroši, toliko se očita i obračuna. 

Sto se tiče onih koji ne žele platiti vodu, a u mjesečnom opticaju takvih bude oko tri tisuće opomena/tužbi, te u situacijama gdje je nemoguće izvršiti naplatu potrošenog, Vodovod skidanjem sata onemogućava daljnje pružanje usluge.  

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!