[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2019\/05\/21\/banjaluka-tvrdjava-kastel-2.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2019\/05\/21\/100x73\/banjaluka-tvrdjava-kastel-2.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2019\/05\/21\/banjaluka-tvrdjava-kastel-2.jpg","size":"590.29","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Život / Turizam

Banjalučki Kastel u projektu turističke promocije četiri balkanske tvrđave

Banjalučka Tvrđava Kastel, zajedno sa još tri tvrđave u Srbiji, Crnoj Gori i Albaniji, uvrštena je u evropski projekat pod nazivom "Creative History Balkans Tour", koji promoviše kulturno naslijeđe i turističke potencijale u regionu.

Projektom se promovišu četiri istorijske tvrđave - Kastel u Banjoj Luci, Petrovaradin u Novom Sadu, Stari grad u Budvi i Rozafa u Skadru. Idejni tvorac ovog projekta je Exit fondacija iz Novog Sada, a Milica Đilas iz te organizacije je naglasila da je glavni cilj ovog projekta ujedinjenje regiona u očuvanju bogate istorijske i kulturne baštine Balkana.

- Smatramo da tu baštinu treba čuvati, ali i unapređivati. Zbog toga smo i pokrenuli projekat povezivanja četiri balkanske tvrđave kako bi one bile što bliže savremenim turistima - naglasila je ona i dodala da će, u okviru ovog projekta, između ostalog biti izrađene i internet prezentacije sve četiri tvrđave.

Šefica Odsjeka za međunarodnu i regionalnu saradnju Grada Banje Luke Dijana Grbić istakla je da je gradska administracija u protekle dvije godine učinila mnogo da Kastel oživi, ali da ima još mnogo posla u tom pogledu.

- Prihvatili smo učešće u ovom projektu kako bismo dodatno promovisali tvrđavu Kastel, ali i Banju Luku uopšte. Ovo je izuzetna prilika da kroz jedinstvenu platformu i kanale komunikacije dopremo do novih korisnika i dodatno promovišemo naše turističke potencijale – rekla je Grbić.

Direktor fondacije Evropska prestonica kulture 2024 Marko Bilbija kazao je da ovaj projekat na specifičan način posmatra uloge tvrđave u životu jednog grada, gdje tvrđava nije samo turistički već i veliki kreativni kulturni potencijal.

- Kroz naš projekat EPK 2024. mi tvrđave vidimo kao mjesta susreta što korespondira i sa našim sloganom "Suprotnosti se privlače". Konkretno, ovdje imamo slučaj da se privlače istorija i budućnost, naslijeđe i kreativna industrija. Nama je ovo odlična prilika i da vidimo kako je Exit fondacija doprinijela Novom Sadu da postane Evropska prestonica kulture 2021. godine, ali i da pošaljemo snažnu poruku na međunarodnom planu – dodao je Bilbija.

Projekat "Creative history balkans tour", uz finansijsku podršku EU i Savjeta za regionalnu saradnju, ima za cilj unapređenje međusobne saradanje u regionu kroz unapređenje kulturnog turizma.

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!