[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2023\/03\/30\/l-6d6d8ddd1fbf820bab83667f84482fa8.jpeg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2023\/03\/30\/100x73\/l-6d6d8ddd1fbf820bab83667f84482fa8.jpeg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2023\/03\/30\/l-6d6d8ddd1fbf820bab83667f84482fa8.jpeg","size":"66.71","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]

Astronomi otkrili jednu od najvećih crnih rupa ikada uočenih

Jedna od najvećih crnih rupa ikada zabilježenih otkrivena je pomoću nove tehnike koja bi mogla uočiti još hiljade nezasitnih nebeskih čudovišta u narednim godinama, tvrde astronomi.

Ultramasivna crna rupa, jedna od samo četiri ikada uočene, više od 30 milijardi puta veća je od mase Sunca, navodi nova studija.

To je prva crna rupa ikada uočena pomoću fenomena zvanog gravitacijsko sočivo, u kome se čini da svjetlost koja putuje prema nama iz daleke galaksije povećava i savija se prema unutra, odajući prisustvo tamnog diva.

James Nightingale, astronom s britanskog univerziteta Durham i glavni autor studije, izjavio je za AFP da je proces "sličan blještanju svjetlosti kroz podnožje čaše za vino".

Rekao je kako je "veoma slučajno" što je svjetlost galaksije u dalekom svemiru putovala izuzetno blizu ove crne rupe, koja je otprilike dvije milijarde svjetlosnih godina od Zemlje.

To bi čak mogla biti najveća crna rupa ikada zabilježena, ali je bilo teško reći sa sigurnošću s obzirom da su razne tehnike i neizvjesnosti uključene, dodao je.

Supermasivne crne rupe nalaze se u središtu galaksija koristeći svoju ogromnu gravitaciju da proždiru zvijezde poput čestica prašine, ne dozvoljavajući čak ni svjetlosti da pobjegne.

Prethodne crne rupe ove veličine uočene su kada njihovo proždrljivo gutanje zvijezda oslobađa ogromne količine svjetlosti na rubovima - ili mjerenjem orbite zvijezda koje se ubrzavaju dok prolaze.

Te tehnike funkcioniraju, međutim, samo za galaksije relativno blizu Zemlje.