[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2021\/07\/22\/asteorid-earth.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2021\/07\/22\/100x73\/asteorid-earth.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2021\/07\/22\/asteorid-earth.jpg","size":"53.01","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]

Asteroid koji je kriv za izumiranje dinosaurusa pri udaru je uzrokovao kataklizmički tsunami

Nebrojene prastare vrste nestale su s lica našeg planeta nakon što ga je pogodio asteroid tokom perioda krede prije otprilike 60 miliona godina (točnije prije 66.038.000 miliona godina +/- 10.000 godina, prema datiranju naučnika sa Glasgow Univerziteta).

Asteroid je u Zemlju udario pored današnjeg poluotoka Yucatan te stvorio krater Chicxulub.

Prije nego što su te nebrojene vrste izumrle od posljedica kataklizmičkog udara asteroida, mnoga stvorenja koja su živjela na Zemlji u to doba pomeo je s lica Zemlje tsunami kolosalnih proporcija, koji je usput uništio i dio američkog priobalja.

Naučnici su, otkrili ogromna mreškanja ispod površine tla u cntralnoj Luisiani, što sugeriše da je navedeni asteroid pri udaru pokrenuo i ogroman tsunami.

Prema najnovijim rezultatima istraživanja, taj tsunami bio je visine 1,6 kilometara!

Naučnici su došli do tog otkrića analizom podzemnog sloja tla na dubini od oko 1500 kilometara te tamo pronašli dobro očuvana i fosilizirana mreškanja tla s razmacima i do 800 metara.

Prema riječima geofizičara Garyja Kinslanda, orijentacija tih megamreškanja podudara se s teorijom udara od kojeg je nastao spomenuti kratar pored poluotoka Yucatan.

- Voda je bila toliko duboka da kad je jednom tsunami prošao, obični olujni valovi nisu mogli poremetiti ono što se nalazilo tamo dolje - rekao je Kinslaid.