[{"img":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2019\/11\/19\/jjj.jpg","thumb":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2019\/11\/19\/100x73\/jjj.jpg","full":"https:\/\/cdn.startbih.ba\/articles\/2019\/11\/19\/jjj.jpg","size":"369.30","dimensions":{"width":1170,"height":580}}]
Život / Nauka i tehnologija

Učenici iz dvanaest bh. škola na prvom STEM sajmu u BiH

Osnovnoškolci iz dvanaest bh. škola predstavili su u Mostaru na koji način oni zamišljaju rješenja određenih problema kroz upotrebu znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike, odnosno, kroz STEM oblasti.

Na dvodnevnom STEM sajmu, koji je otvoren u utorak u Tehnološkom parku Intera, okupili su se predstavnici škola Republike Srpske, Brčko distrikta BiH, Sarajevskoga kantona i Hercegovačko-neretvanske županije, koje su u sklopu projekta "Unaprjeđenje osnovnoga učenja i obrazovanja u BiH (ENABLE BiH)", koji podržava Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), dobile STEM kabinete –laboratorije.

Direktorica za razvoj i kvalitetu programa Save the Childern i menadžerica projekta Enable BiH Fatima Smajlović kazala je kako projekt ima za cilj unaprijediti obrazovni sustavi u BiH i uskladiti ga s 21. stoljećem.

- Kroz četiri godine ovaj projekt trebao bi stvoriti preduvjete za uvođenje STEM principa u naše školstvo, odnosno da prirodne znanosti, matematika, inženjerstvo i tehnologija, uđu u nastavni proces, koliko je moguće, u vannastavne i projektne aktivnosti, povezujući osnovne i srednje škole BiH s poslovnim sektorom, tehnološkim parkovima te fakultetima - pojasnila je Smajlović.

STEM kabineti opremljeni su 3D printerima i suvremenom informatičkom opremom, koja učenicima pomaže u izučavanju predmeta: matematika, tehnologija, inženjerstvo, a u posljednje vrijeme i umjetnost, kako bi se ojačala praktična primjena stečenih znanja, odnosno povezivanje vještina i znanje iz jedne skupine predmeta sa znanjem i vještinama iz drugih predmeta.

Stručna savjetnica za predškolsko inkluzivno obrazovanje i koordinatorica projekta na razini HNŽ-a Nafiza Dautović istaknula je kako od 12 škola uključenih u projekt, tri su škole iz HNŽ-a.

- Ministarstvo osim koordinirajuće uloge daje i dodatni element - monitoringa i evaluacije, jer je nakana da u narednom razdoblju STEM metodologiju prenesemo i u druge škole u HNŽ-u - kazala je Dautović.

Direktorica Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje Maja Stojkić ovom je prilikom podsjetila da će uskoro biti objavljeni rezultati PISA istraživanja, međunarodnog istraživanja procjene znanja i vještina petnaestogodišnjaka, u kojemu su učenici iz Bosne i Hercegovine sudjelovala po prvi put.

- Od 3. prosinca po prvi puta u povijesti BiH dobivamo značajne rezultate PISA istraživanja koji će jasno pokazati kako petnaestogodišnji učenici primjenjuju znanje koje su stekli u osnovnoj školi - kazala je Stojkić.

Dodala je kako će to istraživanje potaknuti mjerodavne na žurne korake ka uspostavi što kvalitetnijeg obrazovanje, uključujući nužne izmjene nastavnih planova i programa, te kontinuiranu obuku nastavnika u skladu s novim nastavnim metodama.

 

 

Podijelite ovaj članak!

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije StartBiH.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!